A rovat kizárólagos támogatója

December első két napján Lyonban rendezték meg a 17. Öko-Innovációs Fórumot, melynek a legfontosabb célja az volt, hogy feltérképezzék a körkörös gazdaság hatására létrejött zöld munkahelyek dinamikus fejlődését. Több mint 150 szakember jött össze, hogy megvitassa a körkörös gazdaságban rejlő újszerű versenyképességet és munkahelyteremtést.

 Az elmúlt 10 évben csak Európában 3-4.2 millió munkahely létrejöttét eredményezte a zöldipar. A legújabb nemzeti szintű kutatások is arra engednek következtetni, hogy a körkörös gazdaság hatása igencsak pozitív változásokat eredményez.

A Lyon-i fórumon beszámoltak számos olyan vizsgálatról, amelyek a zöld vállalkozások széles spektrumát elemezték. Mindegyikből kitűnt, hogy még most is érezhető szakemberhiány van. Kevés például az olyan mérnök, aki ért az épületek és a környezet hatásainak optimalizálásához, de nagyon hiányszakmának számít a környezeti hatásvizsgálatokat végző bányamérnök is. Ugyancsak keresettek az elektrotechnikai fejlesztéseknél azok a szakemberek, akik a ökonómiai hatásvizsgálatokat végzik a termékfejlesztés, energiafelhasználás során, és odafigyelnek, hogy a termékek – élettartamuk során – mennyire válnak veszélyessé, valamint azt is vizsgálják, hogy miként lehet a termékeket utólag újrahasznosítani.

A Lyon-i fórum célja az volt, hogy feltérképezze a körkörös gazdaság hatását, majd levonva a következtetéseket, ajánlásokat fogalmazzon meg az európai országok vezetői számára.

A találkozó minden résztvevője számára egyértelmű volt, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani, sőt határozottan bővíteni is kell az oktatást, mivel képzett szakemberek iránt tényleg nagy a kereslet.

A fórum második kulcsfontosságú célja az volt, hogy a szakemberek a körkörös gazdaság megismertetéséről, a kommunikációs csatornák módjáról értekezzenek. A cél az, hogy a vásárlókat ne csak a környezetbarát termékek megvásárlása motiválja, hanem az olyan vállalatok tisztelete is, amelyek a körkörös gazdaság aktív és professzionális résztvevői és ezzel nemcsak a források megőrzését és újrahasznosítását segítheti a vásárló, de újabb munkahelyek létrejöttét is hosszú távon.
Az is cél volt, hogy egyre ismertebbé váljon a zéró-szemét termékek mondanivalója. Az a cél, hogy megértsék a vásárlók, miben más az a termék, amelynek minden alkatrésze újrahasznosítható és előállítása során nem, vagy alig keletkezik újra nem hasznosítható hulladék.

Itt tekinthetők meg a fórumon készült képek.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás