A rovat kizárólagos támogatója

Újra feltalálták a betétdíjas csomagolást az óriásvállalatok. A davosi Világgazdasági Fórumon bejelentett Loop™ megoldás nagyban csökkentheti a fogyasztói egyutas csomagolások mennyiségét.

A davosi világgazdasági fórumon mutatták be a Loop nevű projektet, amely lényegében a betétdíj bevezetését takarja. A Loop támogatói között felsorakozott a Nestlé, az Unilever, a Procter & Gamble és a Pepsi, valamint huszonegy másik világcég, a fogyasztási cikkek legnagyobb forgalmazói. A cél az, hogy a boltban megvett vagy online rendelt termékek csomagolása visszakerüljön a gyártókhoz, akik újra felhasználják.

A Bloomberg szerint a programot képviselő Tom Szaky a negyvenes évek tejesemberét hozta példaként, ami szerinte jobb modell volt, mint a mai, eldobható csomagolásra épülő. Abban a rendszerben ugyanis a tejesüveg a tejgyár tulajdona volt, így nem keletkezett szemét.

A műanyag csomagolás mintegy nyolcvan százaléka az óceánokban köt ki. A legnagyobb szennyező a zöldségek és gyümölcsök csomagolása. A Loop alapja az, hogy a csomagolást kifizettetik a vevővel, aki visszakapja a pénzt, ha az üres zacskót vagy dobozt visszaviszi vagy visszaküldi, ami díjmentes lesz. A legtöbb doboz gyártási költsége három vagy négy felhasználás után térül meg.

Az egyes gyártók saját csapatukkal terveztették meg az új, tartós csomagolásokat. A Clorox törlőkendői alumíniumcsőben, a majonéz és a narancslé üvegben, míg a Haagen-Dazs jégkrém duplafalú alumínium csuporban kerülnek a polcokra. Az utóbbi egyébként a hidegen tartást is jobban segíti, mint az eldobható karton.  A Loopot futtató TerraCycle eddig tízmillió dollárt költött a projektre. Szaky azt reméli, hogy a kezdeményezés sikeres lesz. Mint Davosban mondta, abban bízik, hogy az idősebb generációk a nosztalgia miatt állnak mellé, a fiatalabbak pedig azért, mert elegük van a szeméthegyekből.(HVG)

A davosi Világgazdasági Fórumon bejelentett Loop™ megoldás nagyban csökkentheti a fogyasztói egyutas csomagolások mennyiségét

A UPS a világ vezető újrahasznosítható megoldásokkal foglalkozó cégével, a TerraCycle-lel közösen leplezte le a két cég új, egyedi újrahasznosítható és visszaforgatható fogyasztói csomagolási rendszerét a davosi Világgazdasági Fórumon. A Loop™ elnevezésű rendszert először Párizsban és New Yorkban tesztelik majd a teljeskörű fogyasztói bevezetés előtt.

A LOOP teljes egészében kiküszöböli a fogyasztói termékek egyszerhasználatos csomagolását. A megoldás lényege, hogy a vásárlók maguk választhatnak majd egy sor teljességgel személyre szabható, márkázható és tartós anyagból készülő csomagolási megoldásból, melyeket közvetlenül a megrendelőhöz szállítanak le, majd visszagyűjtenek, kitisztítanak, újra felhasználják és kiszállítják azokat.

“A Loop nem csak megszünteti a csomagolási hulladék fogalmát is, de nagyban növeli a vásárlói élményt és kényelmet is” – mondta el Tom Szaky a TerraCycle magyar születésű vezetője.

A Loop termékek kézbesítésének és visszagyűjtésének rendszerét a TerraCycle és a UPS közösen dolgozta ki. A megoldás a TerraCycle és a vezető logisztikai és csomagolási szakértő UPS régi keletű együttműködésének legújabb eredménye. “Az innováció a UPS minden tevékenységének a kulcsa, nagyon örülünk, hogy segíthetjük a TerraCycle-t a Loop csomagok tervezésében, szállításában és a Loop ügyfelek kiszolgálásában – nyilatkozta Kate Gutmann, a UPS értékesítési és megoldásfejlesztési vezetője. – Vállalatunk a fenntarthatósági technológiák fejlesztésében élen jár, és a körforgásos gazdálkodás előmozdítását már régóta zászlónkra tűztük, így a UPS-nél már alig várjuk, hogy életre hívhassuk a Loopot.”

A Loop ügyfelek tartós, újrahasználható vagy teljességgel visszaforgatható csomagolásban kapják majd meg csomagjaikat, melyek különböző ötvözetekből, üvegből vagy speciális műanyagból készülnek. Emellett a külső szállító eszköz is része az innovációnak; a legújabb technológiákat magában foglaló szállítási megoldás teljesen szükségtelenné teszi az egyutas csomagolásokat, és olyan elegáns megoldást nyújt a fogyasztóknak, mely a hulladékot is csökkenti.

A UPS és a TerraCycle könnyen tisztítható, újra használható anyagokból készített csomagolásokat fejlesztett, melyek egyaránt alkalmas folyadékok és száraz anyagok szállítására, belső védő elválasztókkal. A UPS Illinois állambeli Addisonban található csomagolásfejlesztési tesztlaborja segített olyan termékeket fejleszteni és tesztelni, melyek amellett, hogy tetszetős kivitelezésűek, kellően tartósak is ahhoz, hogy újra és újra használják őket. A tesztlabor valós szállítási környezetben végrehajtott teszteket is végzett a Loop csomagolásokon, hogy megtudják, ténylegesen mennyire tartósak és újra használhatóak a csomagolások nagymennyiségű termék szállítása során, a UPS nagyban automatizált globális hálózatában.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás

Kapcsolódó hírek