Hirdetés

Legyen Ön is tudatos energiafogyasztó! névvel indított kampányt a hat legnagyobb hazai gáz- és villamos-energia szolgáltató az energiahatékonyság növelése érdekében. Magyarországon először készítenek közös kampányt a piacon egymás versenytársaiként fellépő szolgáltatók.

A fogyasztói magatartás megváltoztatása áll a középpontjában annak a július 16-tól októberig tartó tudatos energiafogyasztásra felhívó kampánynak, amelyet a Főgáz, az Eni Tigáz, a GDF Suez, az EDF Démász, az E-on és az Elmű-Émász közösen indított. A szolgáltatók a kampány során hatékony energiafelhasználási tippeket adnak a fogyasztóknak. Céljuk a racionális fogyasztási szokások kialakítása. A kampány arca Erős Antónia, az RTL Klub Híradójának népszerű műsorvezetője.

„Az energia alapárért a Magyar Energia Hivatal felel, arról azonban nem szabad megfeledkeznünk, hogy a számla végösszegét az alapár és az elfogyasztott mennyiség szorzata adja, ez utóbbiért pedig a fogyasztó a felelős. Azzal, ha valaki okosan – ahogy mi nevezzük – hatékonyan fogyasztja az energiát, mérsékelni tudja a kiadásait” – mondta Horváth Péter, a Magyar Energia Hivatal elnöke a kampány indulását bejelentő sajtótájékoztatón.

Horváth PéterHorváth Péter

Az energiahatékonyság javítása minden tagállam, így Magyarország számára is fontos a saját nemzeti célkitűzéseinek teljesítéséhez, illetve hozzájárul a külső energiafüggőség és importszámla csökkentéséhez, belföldi munkahelyek teremtéséhez és a gazdasági növekedéshez.

Miért érdeke egy szolgáltatónak a fogyasztás csökkentése, mikor vállalatként elvileg a forgalom növelése lenne a célja? – kérdezte a Greenfo a sajtótájékoztatón Kuna Tibort, a kampány ötletét adó Young & Partners ügyvezetőjét. A cégvezető válaszában elmondta, hogy az Európai Unió energiahatékonysági direktívájának céljai között szerepel, hogy az energiaszolgáltatók segítsék ügyfeleiket további energia-megtakarítás elérésében. Korábban már történt előrelépés a lakosság érdekeit szolgáló fogyasztásmérés és innovatív számlázás területén is. A tudatos energiafogyasztásra felhívó kampány előzetesen hozzájárul az irányelvi rendelkezések teljesítéséhez. Egy másik cél, hogy az emberek annyit fogyasszanak, amennyit ki tudnak fizetni. A kezdeményezésnek emellett a cégek társadalmi felelősségvállalásában is fontos szerepe van.

Kuna Tibor Erős Antónia képe előttKuna Tibor Erős Antónia képe előtt

A jövőbeni biztonságos és fenntartható energiagazdálkodás és az európai uniós irányelv alapján készült Nemzeti Energiastratégia megvalósításához – egyéb tényezők mellett – az iparág és a fogyasztók közös fellépésére van szükség. Példa nélküli, hogy a piacon egymás versenytársaiként működő földgáz- és villamos-energia szolgáltatók összefogtak, hogy tevékenyen vállaljanak részt a fogyasztói szemlélet megváltoztatásában és a tudatos felhasználói magatartás kialakításában. A Magyar Energia Hivatal mint felelős szabályozó hatóság a Nemzeti Energiastratégia céljaival összhangban célul tűzte ki az energiahatékonyság előmozdítását, és szakmailag támogatja a kampányt.

A kampányhoz készült reklámfilm megtekinthető Multimédia rovatunkban.
 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás