Hirdetés

Március 28-án a világ számos nagyvárosa, közintézménye, vállalata és otthona elsötétül egy órára, hogy szimbolikusan kiálljon az éghajlatváltozás elleni harc fontossága mellett. A Föld Órája idén is a tettekről szól, a vállalásokat és a cselekvést ünnepli. A munka már megkezdődött, most bemutatjuk, hogyan.

A világ Március 28-án sötétségbe borul egy órára, azonban az éghajlatváltozás elleni küzdelem itt nem áll meg, sőt. Amikor kilenc éve Sydneyből útjára indult a mozgalom, a szervezőknek csupán annyi célja volt, hogy a díszkivilágítások lekapcsolásával figyelmeztessenek a hétköznapi energiapazarlás éghajlatváltozásban betöltött szerepére és arra, hogy csupán egy gombnyomás kell ahhoz, hogy változtassunk a szokásainkon és ezzel időt adjunk magunknak.

Az azóta eltelt években a Föld Órája a világ legnagyobb közösségi kezdeményezése lett, amely 162 ország, több mint 7000 városában köt össze vállalatokat, intézményeket és magánszemélyeket az egy órán túlmutató cselekvés előmozdításában, hogy együtt küzdjünk az éghajlatváltozás hatásai ellen. A Föld órája idei célkitűzései között szerepel a megújuló energiaforrásokhoz való hozzáférés biztosítása Thaiföldön, Tanzániában és a Fülöp szigeteken, néhány helyi természetvédelmi projekt kiemelt támogatása többek között Ugandában, Indonéziában, Új Kaledóniában, Portugáliában és Kolumbiában, illetve néhány fenntarthatóságot célzó törvénytervezet elfogadtatása Ugandában, Nepálban és Malajziában.



A WWF az Európai Unió energia stratégiájának egyik tanácsadójaként idén többek között olyan folyamatok szakmai előkészítői között dolgozik, amelyek a fenntartható gazdasági és társadalmi fejlődés célkitűzéseihez igazodó munkahelyek teremtését, csökkentett energiahasználatú otthonok támogatását, illetve a fenntartható kereskedelmi és mezőgazdasági elvek bevezetését célozzák. Az Európai Bizottság által nemrégiben publikált energiaügyi és fenntarthatósági keret stratégia helyes irányban történő felépítéséhez a WWF február végén megjelentette 10 pontból álló javaslatcsomagját, melynek első helyén az éghajlatváltozás általi fenyegetettségre való fokozottabb odafigyelés szerepel. Emellett az anyag kiemeli, hogy a befektetői bizalom nem csupán az árakra épül, a megújuló energiák hasznosításban élen járni együtt jár új munkahelyek teremtésével, az energiahatékonyság infrastruktúrájáról szóló egyeztetésbe pedig feltétlenül be kell vonni a civileket is.

Ezekben a pillanatokban is egyre nő azoknak a magánszemélyeknek, intézményeknek, vállalatoknak és magyarországi településeknek a száma, amelyek foldoraja.hu oldalon regisztráltak és jelezték, hogy mivel kapcsolódnak az akcióhoz. Iskolák, óvodák és gyermekkórházak állnak ki a környezettudatos nevelés fontossága mellett szerte az országban, miközben egyre több hotel és szálláshely kötelezi el magát fenntartható lakosztályok létesítése mellett, és egyre több vállalat érzi fontosnak, hogy valódi tettekkel álljon ki egy fenntarthatóbb jövő mellett.

A 2015-ös Föld Órája Magyarország főtámogatója, a Coca-Cola Magyarország is számos vállalást tett már ennek érdekében. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozója például fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért 2014-ben érdemelte ki a European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését, amit rajta kívül mindössze néhány palackozó birtokol Európában. A vállalat a víz előkezelési folyamatának megreformálásával éves szinten 6.600 m3 vízmegtakarítást ért el. Az így megtakarított teljes vízmennyiség 36,5 évre fedezné egy átlagos magyar család vízfogyasztását, elegendő lenne 80.000 fürdésre, 800.000 mosogatásra vagy 50.000 autómosásra.

ÜNNEPELJÜK EGYÜTT A LEKAPCSOLÁST A BÁLNÁBAN

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás