A rovat kizárólagos támogatója

A 2014-ben eladott új kocsik széndioxid kibocsátása 2.6 százalékkal volt kevesebb, mint a 2013-ban eladott autóknak. A tavalyi átlag sokkal jobb volt, mint a 2015-re tervezett európai várakozás, azaz a kilométerenként tervezett széndioxid kibocsátás 7 grammal kevesebb volt, mint azt korábban Brüsszelben várták – számol be az Európai Környezetvédelmi Ügynökség.

A 2014-ben eladott új autók átlag kibocsátása 123.4 gramm széndioxid kilométerenként, amely jelentősen kevesebb, mint az idei évre várt kibocsátás, azaz a vártnál jobban sikerült leszorítani az autók szennyezését. Az ügynökség 2010 óta vizsgálja tüzetesen a kocsik széndioxid kibocsátását és ahhoz képest máris 17 grammal, azaz 12 százalékkal kevesebb széndioxidot pöfögnek ki az új autók átlagosan kilométerenként. Az irány jó, azonban az autóipar fejlesztőinek még van min gondolkodni, mivel 2021-ig 95 gramm/kilométerre kell leszorítani a szennyezést.

Az elmúlt évben 12.5 millió új autó készült el. Ez volt az első olyan év, amikor a világgazdasági válság előtti, 2007-hez viszonyítva is több gépkocsi eladás történt. A növekedés az Európai Unió szinte összes államában érzékelhető volt, kivéve Ausztriát, Belgiumot és Hollandiát. Mindeközben Európa már tavaly elérte a 2015-re kitűzött célt és a kibocsátás csökkenése két évvel meghaladja a várakozásokat. Az átlagos kibocsátás 28 államból pontosan 17 tagországnál 130 gramm/kilométer alatti értéket mutatott. Érdekes tény, hogy Hollandiában (107 gramm CO2/km), Görögországban (108 g CO2/km) és Portugáliában (109 g Co2/km) adták el a legtöbb benzinnel, vagy dízellel működő környezetbarátabb autót, a legkevesebbet pedig Észtországban (141 g CO2/km), Litvániában (140 g CO2/km) és Bulgáriában (136 g CO2/km).

A dízel üzemű autók eladása még mindig vezet, az Európában vásárolt összes autó 53 százaléka dízellel megy. Főként Írországban (72 %), Luxemburgban (71 %), Spanyolországban (66%), Franciaországban, Görögországban (64 %), valamint Horvátországban (63 %) és Belgiumban (62 %) adták el a dízel autókat.
Természetesen érződik, hogy az elektromos autók iránt is egyre nagyobb a kereslet. Európában tavaly csaknem 38000 elektromos gépkocsit adtak el, amely 57 százalékos növekedést mutat 2013-hoz képest. A legnagyobb számban a franciák (10700-nál több jármű), a németek (8500 kocsi) és a britek (6700) vásároltak. Azonban az elektromos autók eladása még így is csupán az össz eladások 0.3 százalékát teszik ki – közölte az Európai Környezetvédelmi Ügynökség.
 

Pörög az új autó EU-s piaca

Pörög az új autó EU-s piaca

Márciusban az egy évvel korábbihoz képest 10,6 százalékkal, 1,6 millióra emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás