A rovat kizárólagos támogatója

Farkas Tibor nem szakmérnök, a végzettsége sem hasonló irányú, de néha kifejleszt ezt-azt, így akár egy foszforeszkáló útfelfestést, ha arra érez késztetést, mivel
egyszer külterületen biciklizve a sötétben elnézett egy kanyart, és elesett a kerékpárral. 2011-ben védette le ötletét, melyet Egerben most tesztel.

Miközben az ország az olyan botrányok miatt követte a jó hétszáz millió forintból idén összekötött egri bicikliút-hálózat építési munkáit, mint az autósok által kerülőútként használt külterületi szakasz, vagy a Mátyás király úton lefelejtett aszfalt, azért jutott a projektbe jó ötlet is. Legalábbis a Felnémetet Eger belvárosával összekötő egy kilométeres szakaszra, ahol nemrég viszonylagos médiacsendben átadták az ország első világító útburkolatú kerékpárútját. Az ötlet ráadásul helyi fejlesztés.

A Living Road Világító Útburkolati jel néven levédett technológia ötlete már legalább ötéves, mesélte  az index kerékagy blogjának Farkas Tibor, a feltaláló. Farkas Tibor nem szakmérnök, a végzettsége sem hasonló irányú, de mint mondja, amióta teheti, vállalkozó, és ehhez néha hozzátartozik, hogy kifejlesszen ezt-azt, így akár egy foszforeszkáló útfelfestést, ha arra érez késztetést. Az ötlet az után fogalmazódott meg benne, hogy egyszer külterületen biciklizve a sötétben elnézett egy kanyart, és elesett a kerékpárral.
 

Az egri telephelyünkön teszteltünk többféle technológiát.

Festettünk és kint hagytuk a hóban, fagyban. Néztük, bántja-e az alapfelfestést, vizsgáltuk, hogyan viseli az időjárás-változást, csapadékot – mesél a kezdetről Farkas Tibor, aki a találmányról csak annyit árul el, hogy valamiféle világító pigment van a keverékben, ami képes hosszan, akár tizenkét órára utánvilágítani, és csekély fény mellett is feltöltődik. Ez kerül a hagyományos felfestésre.

Miután a teszteken megtalálta a különféle szerek megfelelő kombinációját, 2011-ben védette le az ötletet. Tíz év használati mintaoltalmat kapott rá, ennyi ideig kizárólag ő és vállalata kereskedhet a technológiával. A tízből négy év már eltelt, és arra az egy kilométeres egri szakaszra is csak Farkas Tibor nyomására, cége önköltségén került világító felfestés nemrég, de mint mondja, muszáj volt már lépni, máskülönben sosem lesz híre.

A farkasnémeti szakasz most a referencia. A feltaláló-vállalkozó reméli, hogy elégedettek lesznek vele az út használói, és idővel más településekről is keresik majd. Mint mondja, főutakon semmi értelme nincs a technológiának, az autók fényszóróival nem tud konkurálni, de a bicikliutak mellett sok más, kivilágítatlan területen hasznos lehet, így futópályákon, temetők ősvényein is.

Kapcsolódó anyagok:

Hungarikum a fonódó bicikliút?

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás