A tét az volt, hogy kapnak-e az autógyárak még vagy tíz év haladékot arra, hogy a forgalomba kerülő személygépkocsik és kisteherautók használat közbeni nitrogéndioxid-kibocsátását az Euro 6 előírás szerinti 80 mg/km alá szorítsák.
Nem sikerült megállítani az Európai Bizottságot abbéli törekvésében, hogy fölvizezze az Euro 6 előírásokat. Február harmadikán szavazott az Európai Parlament a Környezetvédelmi Bizottságának azon javaslatáról, hogy utasítsa az Európai Parlament a Európai Bizottságot egy jóval gyorsabb és szigorúbb menetrend kidolgozására. Ha elfogadják a javaslatot, sok százezer európai egészségét óvták volna meg, és sok ezer európait védtek volna meg a nitrogéndioxid okozta idő előtti haláltól. Nem így lett, többen szavaztak az autógyárak hasznára, mint az emberek egészségére. 317 igen, 61 tartózkodás és 323 nem mellett a javaslat elvérzett.
Támogatta az EP az új károsanyag-teszt bevezetését >>>
A Levegő Munkacsoport minden magyar európai parlamenti képviselőnek írt egy levelet arról, mi forog kockán a szavazáskor. Köszönjük Balczó Zoltánnak, Jávor Benedeknek, Meszerics Tamásnak, Molnár Csabának, Niedermüller Péternek és Szanyi Tibornak, hogy az Euro 6 kibocsátási korlátok mielőbbi érvényesítése mellett tették le a voksot.
A témába vágó anyagok a levego.hu honlapon:
- Nem szabad gyengíteni az autók károsanyag-kibocsátásáról szóló szabályokat,
- Mikor lesz Euro 6 az Euro 6?
- Van-e joga az Európai Bizottságnak felvizezni az Euro 6 előírásokat?
- Bele lehet halni a nitrogéndioxidba is,
- Feladták a leckét a környezetvédelmi minisztereknek,