A rovat kizárólagos támogatója

A tét az volt, hogy kapnak-e az autógyárak még vagy tíz év haladékot arra, hogy a forgalomba kerülő személygépkocsik és kisteherautók használat közbeni nitrogéndioxid-kibocsátását az Euro 6 előírás szerinti 80 mg/km alá szorítsák.

Nem sikerült megállítani az Európai Bizottságot abbéli törekvésében, hogy fölvizezze az Euro 6 előírásokat.  Február harmadikán szavazott az Európai Parlament a Környezetvédelmi Bizottságának azon javaslatáról, hogy utasítsa az Európai Parlament a Európai Bizottságot egy jóval gyorsabb és szigorúbb menetrend kidolgozására. Ha elfogadják a javaslatot, sok százezer európai egészségét óvták volna meg, és sok ezer európait védtek volna meg a nitrogéndioxid okozta idő előtti haláltól. Nem így lett, többen szavaztak az autógyárak hasznára, mint az emberek egészségére. 317 igen, 61 tartózkodás és 323 nem mellett a javaslat elvérzett.
 

Támogatta az EP az új károsanyag-teszt bevezetését >>>

A Levegő Munkacsoport minden magyar európai parlamenti képviselőnek írt egy levelet arról, mi forog kockán a szavazáskor. Köszönjük Balczó Zoltánnak, Jávor Benedeknek, Meszerics Tamásnak, Molnár Csabának, Niedermüller Péternek és Szanyi Tibornak, hogy az Euro 6 kibocsátási korlátok mielőbbi érvényesítése mellett tették le a voksot. 

A témába vágó anyagok a levego.hu honlapon:

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás