A belvárosban működésképtelen lesz a metrópótlás a tervezők szerint, a kiskörúti szakaszon ugyanis a pótlóbuszoknak a villamosokkal együtt kell majd araszolniuk a síneken. Mégpedig annyinak, amennyi egyszerűen nem fér el dugulás nélkül- írta az origo. Az M3 felújítása novemberben indul, elsőként az északi és a déli szakaszoknak fognak nekiesni.
Működésképtelen lesz a 3-as metró felújítása alatt az autóbuszos pótlás a belvárosban – írta a vonal rekonstrukciójának tervezésével megbízott konzorcium. A tervezők a pótlás idejére leállították volna a villamosforgalmat a Kiskörúton, hogy a síneket csak a pótlóbuszok használhassák. A BKK számára azonban ez elfogadhatatlan volt.
Az ország legforgalmasabb kötöttpályás vonalának számító 3-as metrót két ütemben fogják felújítani, a közgyűlés döntése szerint a munka novemberben indul.
Elsőként az északi és a déli szakaszon dolgoznak majd. A metró ekkor Újpest-központ és a Lehel tér, illetve a KöKi és a Nagyvárad tér között nem közlekedik. A második ütemben a belvárosi szakaszon, tehát a Lehel tér és a Nagyvárad tér, illetve az Árpád híd és a Deák Ferenc tér között járnak majd a pótlóbuszok.
A felújítás alatt 150 busz fogja az utasokat szállítani, ezek beszerzéséről májusban dönt majd a Fővárosi Közgyűlés.
Leállítanák a villamosokat
A metrópótló autóbusz útvonalának kritikus pontja a Múzeum körút – Károly körút útvonal – írja a vonal rekonstrukciójának előkészítésével megbízott Főmterv–Uvaterv konzorcium. A BKV honlapján is elérhető dokumentumból kiderül: a tervezők azt javasolták a BKK-nak, hogy a pótlás idejére kizárólag a metrópótlók használják a villamosvágányokat a Deák tér és a Kálvin tér között. Erre az időszakra pedig a 47-es és 49-es villamosok közlekedését leállították volna, és a 9-es busz sem használhatta volna ezen a szakaszon a síneket.
„Ez megfelelő előnyt biztosítana a metrópótló viszonylatok számára, amelyek összességében akár 4-szer nagyobb utasforgalmat bonyolítanak le” – olvasható a tervben.