A rovat kizárólagos támogatója

Június volt a tizennegyedik hónap egy huzamban, amikor rekord hőmérsékletet mértek a szárazföldek és az óceánok fölött. Londonban 2017-től drasztikus összegeket fizettetnek azokkal a járműtulajdonosokkal, akik 2005 előtt gyártott autókkal közlekednek, de úgy néz ki, ez sem lesz elég ahhoz, hogy megfelelő mértékben javuljon a levegő minősége. A megoldás, hogy ki kell tiltani a dízelüzemű járműveket.

A emberiség jó úton halad afelé, hogy soha nem látott mennyiségű szén-dioxidot pumpáljon a légkörbe, és ezzel is bebiztosítsa, hogy megdőljön minden eddig hőmérsékleti rekord.

Június volt a 11. hónap egy huzamban, amikor rekord hőmérsékletet mértek a szárazföldek és az óceánok fölött.– közölte a Meteorológiai Világszervezet (WMO), hozzátéve, hogy fel kéne gyorsítani a tavaly decemberben vállalat nemzetközi paktum implementációját, melyben azt vállalta a világ 200 országa, hogy a fosszilis üzemanyagok rovására növeli a megújuló energiák használatát.
 

957.png


Az egyik célkitűzés az volt, hogy a globális átlaghőmérsékletet az országok megpróbálják olyan alacsonyan tartani, hogy az ne haladja meg 2 Celsius-foknál többel az iparosodás előtti szintet, és igyekeznek 1,5 Celsius-fokos plusz alatt maradni. Az utóbbi elég nehezen lesz tartható, mert 2016 első hat hónapja máris 1,3 Celsius-fokkal volt magasabb a 19. századi átlagnál. 

 

Most egy erős El Niño is növeli a hőséget, aminek továbbgyűrűző hatása lehet. Az elolvadó északi hótakaró alól felbukkanó víz és talaj még több meleget tárol el, és fokozza az olvadást – írta az index.

autóközlekedés Bangkokbanautóközlekedés Bangkokban
 

A dízellel van az igazi baj  

Londonban 2017-től drasztikus összegeket fizettetnek azokkal a járműtulajdonosokkal, akik 2005 előtt gyártott autókkal közlekednek, de úgy néz ki, ez sem lesz elég ahhoz, hogy megfelelő mértékben javuljon a levegő minősége. A megoldás, hogy ki kell tiltani a dízelüzemű járműveket.  Az Institute for Public Policy Research (IPPR) friss jelentése szerint a gázolajat használó autók, kisteherautók és buszok okozzák a legnagyobb szennyezést a városi közlekedésben. A téma megosztó, hiszen korábban az az érv kapott hangsúlyt, hogy a dízelmotorok kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint az ennek megfelelő benzin kibocsátása lenne. A dízelautók száma jelentősen növekedett is mindenhol Európában.

A Zöldhullám szerint arról viszont nem sok szó esett, hogy a dízelüzemű járművek nitrogén-oxidokat és szálló pornak nevezett apró részecskéket bocsátanak ki, amelyek szennyezik a levegőt, és légzési nehézséget okoznak különösen a veszélyeztetett csoportoknak, így az időseknek, a gyerekeknek, a szív- és érrendszeri, valamint a légúti betegségekben szenvedőknek.

Az IPRR szerint tehát drasztikus lépésekre van szükség London levegőjének megtisztításához, egyenesen közegészségügyi válságnak nevezték a jelenlegi helyzetet. Az egyetlen megoldás a dízel tiltása. Az IPRR álláspontját a Greenpeace és a ClientEarth civil szervezetek is támogatják.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás