Hirdetés

Nem, nem, ma nem a lepukkant kék metró vonalán van probléma, hanem a pár éve teljesen felújított, és új szerelvényekkel közlekedő piros vonalon szaladt egymásba két szerelvény. Tegnap este a legújabb 4-es metrón volt pánik a Duna alatt. És Budapestnek kell az olimpia?

Összeütközött két metró a Pillangó utcánál ma reggel, tízen megsérültek – közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel. Kisdi Máté elmondta, hogy a Déli pályaudvar felé vezető oldalon az egyik metró utolérte a másikat, és hátulról belekoccant. Mindkét jármű szállított utasokat.

Baleset miatt az M2-es metró helyett az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között pótlóbusz közlekedik. A Kerepesi úton a Pillangó utcánál sávlezárásra készüljenek, a befelé vezető oldalon az Örs vezér terétől csak lépésben lehet előrejutni a Hungária körútig.
Nehéz átjutni a Hungária körút–Kerepesi út csomóponton minden irányból. A közúti torlódás miatt a pótlóbuszok megnövekedett menetidővel közlekednek. Utasaink türelmét kérjük-írta a BKK facebook oldalán ma 7.30-kor. Innen csak egy komment.

" Kedves Bkk. Ez az.elmult 7napban már a 4.(?) amikor a metróval van baj…lehet számítani valami bérlet visszatérítésre?! Mert ez már kezd szánalmas lenni."

A környéken alig lehet közlekedni. A Pillangó utcánál sok a rendőr, a tűzoltó, a mentő, hatalmas dugó van. A metrót leállították, pótlóbuszokat állítottak forgalomba, de a dugó miatt ezek sem haladnak.  Az indexnek egyik olvasója az írta: az Őrs vezér téren világháborúra emlékeztető állapotok vannak, nagy a tömeg. Ő inkább elgyalogolt az Őrstől a Stadionokig, közben kétszer is lehagyta az egyik pótlóbuszt. 
Amugy pénteken se ment a 2es metro, jo hogy fizetem a teljes aru berletet 😀
Udv, barna

A balesethez a főváros hivatásos tűzoltóit is riasztották. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint hétfő reggel az M2-es metró helyett az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között pótlóbuszok közlekednek.

A BKK Facebook-oldalán azt írja: a Kerepesi úton a Pillangó utcánál az autósok sávlezárásra készüljenek. A befelé vezető oldalon az Örs vezér terétől csak lépésben lehet előrejutni a Hungária körútig. Nehéz átjutni a Hungária körút–Kerepesi út csomóponton minden irányból. A közúti torlódás miatt a pótlóbuszok megnövekedett menetidővel közlekednek. 

Metró2 Pillangó utca Mihádák Zoltán MTI

Bíró Endre, a Metróért  Egyesület elnöke az Indexnek megerősítette, hogy utoléréses baleset történt. Mint mondta, múlt hét pénteken az egyesület levelet írt Tarlós Istvánnak, miután már csütörtökön is majdnem baleset történt, és vizsgálatot követeltek a hasonló esetek megakadályozására.  Bíró Endre elmondása szerint a probléma az, hogy nem működik a megcsúszásvédelem a metró fékrendszerében, ami részben hasonlít az autók az ABS-éhez. Hasonló "keréklaposodásnak" nevezett problémák már korábban is felléptek. A keréklaposodás a metrón azt jelenti, hogy amikor a túlzott fékezés miatt a kerék nem gördül, hanem megcsúszik, akkor a futófelülete deformálódik, "lapot kap"; ez később a gördülő kerék minden fordulatnál fellépő jellegzetes ütéséről ismerhető fel.

Az index információi szerint a balesetben szerepet játszhatott az is, hogy a Kerepesi túloldalán levő fákról sok levelet fújt át a szél a metró felszíni pályájára. Emiatt állt a múlt héten is már a forgalom, több vonat kicsúszott és sebességkorlátozást is elrendeltek. A sebességkorlátozás miatt sorban állás alakult ki az Örs térségében, késtek a vonatok, felborult a menetrend es emiatt kézi vonatvezetésre állt át ez a szakasz. Így mentek egymásnak.

Korábban is voltak meleg helyzetek a metróban – szedte össze az eseteket a hvg.hu.

Már múlt hét pénteken több probléma volt a metróval, a Metróért Egyesület a Facebook-oldalán közölte, hogy az M2-es metró vonalán 10 perces követési idő is előfordul, több vonatot ki kellett állítani, a felszínen a szemerkélő eső miatt sebességkorlátozást kellett bevezetni. A Pillangó utcánál homokot szórnak a sínre, hogy "az elvben megfelelő csúszásvédelemmel rendelkező Alstom-szerelvények valóban meg is tudjanak állni." Az Egyesület azt is írta, több szerelvényből ki kellett szállítani az utasokat. Akkor a BKK azt közölte, a biztonsági berendezés meghibásodása miatt járt pótlóbusz az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között.

Ugyancsak pénteken a másik, 4-es számú vonalon füst miatt kiürítették a Szent Gellért tér és a Fővám téri állomásokat. Egy metrószerelvény a Gellért tér előtt, az állomás előtt állt meg, 122 utas a mentőjárdán hagyta el a szerelvényt. Az utasok mindkét állomáson füstöt tapasztaltak. Az elsődleges információk szerint egy metrószerelvmény eleje enyhén füstölt. A szerelvény az alagútban állt meg, 20 méterre a Szent Gellér téri állomástól.  De az ezt megelőző napokban is egy csomó metróprobléma volt. Múlt szerdán a Corvin negyednél füstölt egy jármű, az azt megelőző vasárnap a 3-as metró vonalán egy meghibásodott szerelvényt segélyvonattal kellett eltolni, november 16-én pedig a 3-as metró állományából 3 kocsit selejteztek ki, mert kiégtek.

November 11-én megsérült a 3-as metró pályáján az egyik kitérő alkatrész, a csere után egy napig nem járt a a metró a Deák tér és Kőbánya-Kispest között, előtte egy biztosítóberendezés hibásodott meg a 3-as metró vonalán. És ez még csak a november hónap volt, októberben egyszer menetrend-ritkítás volt a 2-es metró és az 1-es metró vonalán is, egyszer az is előfordult, hogy egy 3-as vonalon elromlott szerelvény tűzoltói kísérettel állt ki a garázsba, mert szivárgott a füst a kocsik alól.

Júliusban a Nagyvárad téri, máskor az Újpest-Városkapu állomást is ki kellett üríteni, mert füstölt egy-egy metrószerelvény. Szerencsére az eddigi vészjósló események során senki sem sérült meg, nem úgy, mint a hétfői karambolnál, ahol kilenc embert kellett kórházba szállítani.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás