A rovat kizárólagos támogatója

Lassan semmilyen eredetileg belengetett információ nem lesz igaz a Liget Projekt keretében épített Közlekedési Múzeumról. 2015-ben még 7 milliárd forintos költséggel ígértek újjáépítést. Aztán kiderült, hogy semmilyen felújításról nincs szó, az utolsó tégláig elbontják, és egy teljesen újat építenek. Most már 15,6 milliárdos költségről szólnak a hírek. A határ a csillagos ég?

Az is megszokható a magyar állami beruházásoknál, hogy a költségek megszaladnak, így lett 25 milliárd helyett 100 milliárd a vizes vb. A múzeum esetében még egy kapavágás nem történt, de már 15,6 milliárdos költségről szólnak a hírek. Igaz, eközben megjelent Vitézy Dávid korábbi BKK-vezető a múzeum igazgatójaként.  A korábban a korrekt utastájékoztatás mellett kardoskodó vezető idejében sem tudtunk meg azonban a projektről sok mindent, csupán egy fél perces pr-videó és egy semmitmondó prezentáció jelent meg. A médiában sokat szereplő Vitézy Dávid sem oszt meg érdemi információkat a projektről, mindössze egy a múzeumba szánt faros Ikarusról és az új logóról posztolt az elmúlt hónapokban saját Facebook-oldalán. A múzeum Twitter-csatornáján ironikus módon az utolsó, 2016. júliusi bejegyzés a beszántott Népszabadság cikkére mutat – írta a 444.hu

Arról már korábban írt a 444.hu, hogy a föld alá tervezett múzeum teljes koncepciója miért elhibázott, és hogy Európa boldogabbik felén általában rozsdaövezetbe építenek közlekedési múzeumokat, logikusan. A lap megkereste a Városliget Zrt.-t, hogy tájékoztassák, hogyan áll a projekt előkészítése, és küldjék meg az elkészült terveket, mégis időszerű lenne látni, mit is fognak építeni az adóforintjainkból, és mennyiért, de csak ezt a választ kapta:

„a Közlekedési Múzeum új épületének tervezése előrehaladott státuszban van, jelenleg a kiviteli tervezés zajlik, illetve ezzel párhuzamosan a bontási munkálatok utolsó szakaszába léptünk a területen. Az intézmény végleges tervének bemutatását előre láthatóan 2017 első negyedévében fogjuk tudni megtenni. Addig is türelmét kérjük, köszönjük érdeklődését.”

Az alábbiakból több kellemetlen következtetést lehet levonni:

  Totális kamunak számítanak az eddigi látványtervek, ugyanis még semmilyen tervek nem voltak olyan állapotban, amiről hiteles látványtervet lehetett volna készíteni.

  Úgy kezdtek neki a bontásnak, hogy még nem tudják, mit akarnak építeni.

  Mivel még nincsenek végleges tervek, a költség is változhat, és a magyar állapotokat ismerve kicsi az esélye, hogy csökkenni fognak.

  Teljesen feleslegesen zárták be és bontották le a múzeumot, mivel még nem tudják, mit és mikor kezdenek építeni.

A bezárásnak egyébként költségei is vannak, 370 millió forintot adott a kormány a Szépművészeti Múzeumnak és a Közlekedési Múzeumnak a jegyárbevételek kiesések miatt egy 2015-i határozata alapján.  Azért is érdekes, hogy miért nem tudhatunk semmit a projektről, mert 2015. november 21-én gyorsított eljárásban nyerte el a megbízást a Mérték Építészeti Stúdió Kft. a tervek elkészítésére.

A szerződés interneten is közzétett adataiból semmi nem derült ki arra vonatkozóan, hogy mikorra kell a terveknek elkészülniük. Ezért a lap elkérte a mellékleteket is, de azok is olyan trükkösen vannak megfogalmazva, hogy a számlázási ütemtervben sincs dátum, illetve a tervezési feladatokban a Mérföldkövek pont alatt a KOM_tervezési ütemezés_R03_20150708 fáljra hivatkoznak, amit sajnos nem kaptunk meg.

A Közbeszerzési Értesítőből viszont kiderült, hogy október 10-én az eredetileg 549 milliós szerződést 750 milliósra növelték. A bontási munkák szerződését pedig 150 millióról 200-ra emelték meg december 12-én.

Csak ez a két munka 258 millióval, 37 százalékkal drágította meg a projektet néhány hónap alatt.

Folytatás a 444.hu-n:

De nézzük, akkor mit tudunk!

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás