A rovat kizárólagos támogatója

Íme a budapesti hungarikum. Az I. kerület, Budavár Önkormányzatának közleményéből végre kiderült, hogy miért szennyezik a levegőt a darabonként 175 milliós elektromos buszok a várban.

"Többen aggódva kérdeztétek, miért füstölnek a vári elektromos autóbuszok, biztonságosak-e? 
Az elektromos buszok utastér fűtését forró víz biztosítja, melyet a jármű hátsó részébe épített "gázolajos kályha" melegít fel. Üzem közben egyes esetekben füstölés látszik a jármű hátsó részénél, mely üzemszerű, nem a kigyulladás jelei.  Ennek a megoldásnak az az előnye hogy a hideg által erősen igénybe vett akkumulátorokat jelentősen kíméli." -írta 
az önkormányzat közösségi oldalán.

Nyolc éves diesel mazdám 3 éve télen kolbászfüstölő üzemmódba ment át, és a sikeres pápaválasztás fehér füstjét megszégyenítő légszennyezéssel tudatta a körülöttem közlekedőkkel, hogy valami nem stimmel. Készséges autóstársaim még a poroltójukat is kölcsön adták volna. A kényszerű kályhacsere óta ilyen problémáim nincsenek , persze az elmúlt hetek szokatlan hidegeit leszámítva a klímaváltozásnak "köszönhetően" egyre kevesebbet fogyaszt az állófűtés. Ezért egy kissé fura számomra, hogy a Mabi-Bus Kft által gyártott Modulo buszokról – melyek ára egyenként 175 millió forint volt – már messziről érezni, hogy mikor mentek el a megállóból. Egyébként nem ez az első érdekesség velük kapcsolatban, az index szúrta ki, hogy a hideget és a párát sem bírják.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás