Tekerj pitypangos gumiabroncsot

2017. szeptember 4. 18:43

Tekerj pitypangos gumiabroncsot

Gyermekláncfűből nyert természetes gumiból készített kerékpárabroncsot az Apollo Vredestein. A prototípust a minapi Eurobike-on mutatták be a németországi Friedrichshafenben.

Az Apollo Vredestein és a Wageningen Egyetem és Kutatóközpont közösen fejlesztették ki a speciális gumit, hogy az alkalmas legyen a gyártásra, illetve különböző összetételeket tesztelhessenek. A prototípushoz Hollandiában termesztett pitypangot használtak fel, kísérletezve azzal, hogy hogyan tudják belőle a legjobb minőségű gumit kisajtolni, ami a folyamat minden állomásánál egyre erősebbé és tartósabbá vált. Az így megalkotott különleges összetétel lett a Fortezza Flower Power prototípus alapanyaga, ami ráadásul jobb tapadást biztosít a hagyományos abroncsoknál, hiszen sokkal magasabb koncentrátumban található meg benne a természetes gyanta. Jelenleg a tömeggyártás elindításának lehetőségét vizsgálják– közölte a cég.

Az új gumiabroncshoz egy speciális pitypangfajtát, gumipitypangot használtak.

A gumihoz a pitypangnak egy Kazahsztánban őshonos fajtájának, az úgynevezett gumipitypangnak (Taraxacum kok-saghyz vagy TKS) a gyökerét használták fel, az abból nyert természetes gumiból a világon most először állítottak elő kerékpárabroncsot. A gumit Fortezza Flower Powernek nevezték el. A DRIVE4EU nevet kapta a kezdeményezés, amelyet a Wageningen Egyetem és Kutatóközpont vezet, és amelyben az Apollo Vredestein is részt vesz. A projekt elsősorban a Kazahsztánban őshonos pitypang felhasználási lehetőségeire koncentrál. Ennek két fő oka van: egyrészt szeretnének megoldást találni a természetes gumi világméretű hiányára, illetve az Európai Unió is igyekszik csökkenteni gumiimport-függőségét.

A világújdonságnak számító, pitypangból készült kerékpárabroncs mellett az Apollo Vredestein három teljesen új típusú országúti abroncsot is bemutatott az Eurobike kiállításon, amellyel a sportosabb vonal iránti elkötelezettségét erősíti. A Fortezza Duralite versenycélokra szánt könnyű gumija nagyobb sebességet garantál a megfelelő tapadás és kényelem megtartásával. Ezzel szemben a Fortezza Tubeless Ready megalkotásakor legfőbb szempont a kopás és defektálló jellemzők voltak, amelyet egy speciális folyadék segítségével valósítottak meg. A harmadik új abroncstípus, a Fortezza Senso Tri, a triatlonversenyzőkre koncentrál. A szélsőséges külső tényezők okozta légnyomásveszteséget egy beépített butilcsővel gátolják, amelynek a latexhez képest sokkal jobb a levegőáteresztő képessége.

A gumipitypanggal egyébként nem először kísérleteznek: két évvel ezelőtt a Continental abroncsgyártó autógumit próbált előállítani belőle, egy rokon növénnyel, az Amerikában honos guayulea-val pedig a Bridgestone kísérletezett.

 




Kapcsolódó anyagok Jön a pitypang radiál?

Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés