A rovat kizárólagos támogatója

Az elektromos autók üzemeltetése még akkor is kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár a dízel autókéhoz képest, hogyha az ahhoz szükséges energia a “legmocskosabb” forrásból származik – állapította meg a Brüsszeli Szabadegyetem (VUB) és a Transport & Environment közös elemzése.

A teljes életciklusra vonatkozó elemzés nagyon fontos megállapítása, hogy a konnektoros járművek (beleértve azok gyártását és az akkumulátorok előállítását is) üzemeltetése még úgy is kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár a dízel autókéhoz képest, hogyha a hajtáshoz szükséges elektromos energia előállítása szénerőművekben történik.



A vizsgált országok közül Lengyelországban volt a legrosszabb a helyzet, ahol az energiamixen belül fontos szerepet töltenek be a szénerőművek, illetve az energiát jelentős részben a széntüzelésű erőművek biztosítják.



De még itt is 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár végső soron egy elektromos autó üzemeltetése egy dízel autóéhoz képest. Svédországban volt a legjobb a helyzet, ahol úgy találták, hogy az elektromos autók üzemeltetése 85 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással járna a dízel erőforrással szerelt járművekhez képest.

A portfolio szerint az EU 28 tagállamát vizsgálva pedig arra jutottak, hogy 55 százalékkal lehetne csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást, hogyha a dízeleket elektromos autókra cserélnék.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás