Magyarország jobban teljesít - roncsautóban

2018. február 18. 14:53

Magyarország jobban teljesít - roncsautóban

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni. A hazai személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzeműek aránya 28 százalék. Mi öli meg a kettős tömegű lendkereket?

A magyar autópiacot egyértelműen a nyugati használt import hajtja már évek óta. Az utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzemű kocsik aránya pedig 28 százalék. Ezeknek az adatoknak az ismeretében különösen érdekes, hogy Magyarország a világ éllovasa egy internetes keresésben. A Google keresések gyakoriságát a Trends nevű alkalmazással lehet vizsgálni, amely megmutatja, hogy hol és mikor melyek voltak a legnépszerűbb keresési kifejezések vagy általános témakörök.

A Google adatai azt mutatják, hogy a népességhez képest Magyarországról évek óta messze a legtöbben keresnek rá a kettőstömegű lendkerék témakörre- írta meg a G7.

Az utóbbi 15-20 évben gyártott dízelautók egyik fontos alkatrészéről van szó, amelyet ráadásul az utóbbi tízévben egyre gyakoribbá váló kisméretű benzines turbómotorokhoz is sokszor beszerelnek az autógyárak. A kettőstömegű lendkerék a motor által keltett rezgéseket csillapítja, hogy kímélje a kapcsolódó alkatrészeket, például a sebességváltót és a kuplungot. Akinek dolga akad vele, örökre megjegyzi a kettős lendkereket, a használat módjától függően ugyanis ez 200-300 ezer kilométer után szinte biztosan tönkremegy, és a cseréje több százezer forintba kerül. Sőt, ha a munkaigényes javítást márkaszervizben végzik gyári minőségű alkatrészekkel, akkor egy prémium márkánál milliós összeget is elkérnek érte. Az idősebb autóknál a kettős lendkerék elhasználódása gyakorlatilag a gazdasági totálkárral lehet egyenlő.

Az importált használtautók átlagéletkora 11 év felett van, évi átlagos 20 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva pedig éppen az jön ki, hogy olyan autók jönnek be, amelyeknél a gyári szerelésű lendkereket hamarosan cserélni kell. Az osztrák és német autósoknak nagyon nem éri meg a kinti munkaerő-költségek mellett a javításba belevágni, valószínűleg inkább továbbadják a kocsit a magyar neppernek.

A keresési toplista harmadik és a negyedik helyén Ausztria és Németország áll, két olyan ország, ahonnan a magyar használtautó-import java származik. Ebből arra következtethetünk, hogy a rendkívül intenzív magyarországi érdeklődés mögött az állhat, hogy a nagyjavítás előtt álló kocsikat hozzák be tömegesen. Nálunk pedig a bajba jutó új tulajdonosok próbálnak kétségbeesetten megoldást találni az alkatrész cseréjére az interneten.




Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés