A rovat kizárólagos támogatója

Hónapokra le kellett állítani a BKV két vadonatúj elektromos buszát – válaszolta a Népszava megkeresésére a közlekedési vállalat. A darabonként 170 millió forintért vásárolt C68E Modulo buszokat hónapokon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt.

A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is akadt bajuk. A közlekedési cég azt nem árulta el, melyik jármű mennyi időt töltött kényszerpihenőn, de nem tagadták a bajokat, ahogy fogalmaztak: „az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat.”

A meghibásodások miatt a BKV nem mindig tudja teljesíteni az elektromos buszok üzemeltetésére tett vállalásait, azt, hogy a húszból legalább 14 forgalomban legyen. Annyi konkrétumot sikerült a lapnak megtudnuia, hogy a típus legjellemzőbb hibái az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak. Optimális esetben a busz megszakítás nélkül 150 kilométert tudna megtenni egy feltöltéssel.

A BKV válaszai azt jelzik, az elektromos Modulok műszaki hibáit nem sikerült megszüntetni. Egy évvel ezelőtt az Index számolt be arról, hogy a 2016 áprilisában forgalomba állított méregdrága buszok naponta ötször-hatszor robbannak le. Akkor azt nyilatkozta a BKV, a hideget ugyan bírják a buszok, de a párát nem, ez okozza a legtöbb hibát, illetve az ajtóknál a ragasztás rossz minősége. A helyzet azóta jelentőset változott, mivel januártól már nem a gyártónak, hanem a BKV-nak kell viselnie a járművek szervizköltségeit, kivéve a szavatosság keretén belül kezelt hibák helyreállításának ellenértékét.

 

Már tavaly ősszel komoly problémák voltak a BKV elektromos buszaival.

A Modulo buszok egyik újítása az acél- helyett a kompozit váz volt, de elkezdtek repedezni a BKV Modulo c68e típusú elektromos buszai, amelyeket 2016 áprilisban állítottak forgalomba. Az Omnibusz blog Facebookján közzétett bejegyzés szerint a probléma a futóművek bekötési pontjainál jelentkezett. Ezért nem közlekedik már hónapok óta két jármű, de a hiba mind a húsz buszt érinti. A javítást megkezdték, azonban nagy valószínűséggel ezzel csak ideig-óráig lesz megoldva a probléma. Egyébként a kompozit anyagból készült midibuszok karosszériáján is találtak repedéseket, de azok nem veszélyeztetik az utasbiztonságot.
A blog szerint sok a probléma a magyar gyártmányú elektromos midibuszokkal, főként az alulméretezett futóművel és az alulméretezett elektromos berendezésekkel van gond.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás