Minden új dízel autó megbukott a kibocsátási vizsgán

2018. június 7. 10:06

Minden új dízel autó megbukott a kibocsátási vizsgán

Egy 4850 gépjármű modellre kiterjedő vizsgálatról számolt be a Financial Times. Az eredmények rendkívül elszomorítók! A legjobb értékeket mutató Euro 6-os dízel gépjárművek is a határérték kétszeresét bocsátják ki nitrogén-oxidokból. 60 ezer luxus-Audit hívnak vissza szisztematikus csalás miatt

De egyes gyártók típusai akár négyszeresen is meghaladhatják a rájuk előírt határértéket. A benzinüzemű gépjárművek sokkal jobban szerepeltek a teszten, itt a legrosszabb kibocsátási értékek is csak másfélszeresen haladták meg a határértéket, a legtöbb benzines motor azonban a valós körülmények között is a típushoz meghatározott limiten belül teljesített.
A régebbi (Euro 5-ös) dízel motoroknál tizennyolcszoros határérték túllépést is regisztráltak. Nem véletlen, hogy egyre több országban kongatják a vészharangot a dízel motorok felett.

A dízelbotrány miatt visszahívott VW és Audi lerakat KaliforniábanA dízelbotrány miatt visszahívott VW és Audi lerakat Kaliforniában

A gyártók szoftverekkel és új technológiákkal kísérleteznek, de óriási kérdés, hogy tudnak-e valaha olyan dízelmotort gyártani, mely valós körülmények között képes lesz a határértéket tartani. Az eredeti cikk címe: "All new diesel cars fail EU emissions standards, says study"- írta a Levegő Munkacsoport.

  LÁSD MÉG: Egyetlen dízelautó sem felel meg az Európai Unió kibocsátási normáinak

60 ezer luxus-Audit hívnak vissza szisztematikus csalás miatt

Visszahívnak 60 ezer Audi luxusautót a szisztematikus károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt. A német környezetvédelmi hatóság, a KBA az A6-os és A7-es típusoknál talált rá a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldásra.

A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi köteles visszahívni az érintett mintegy 60 ezer gyártmányt, és a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítani a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat. A szabálytalan motorvezérlő rendszerrel felszerelt autók közül 33 ezer darabot Németországon kívül tartanak forgalomban.

A KBA már több mint 150 ezer Audi visszahívását rendelte el hasonló okokból a VW dízelbotrányának kezdete óta, több tízezer kocsit pedig a gyártó önként hívott vissza szervizre. A botrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. A VW elismerte a csalást, az ügy világszerte a VW 11 millió gépjárművét érinti. Via index.




Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés