A rovat kizárólagos támogatója

Hivatalosan Budapesten, forgalomban lévő felújított metrókocsit fotóztak le leharcolt állapotban Moszkva mellett, a “felújítást” végző Metrowagonmash üzemének közelében. De ezen csak az lepődik meg, aki eddig elhitte, hogy valóban felújított metrókocsikat kaptunk vissza.

Ez azonban nem igaz, és semmilyen módon nem is igazolható. A Nemzeti Közlekedési Hatósággal korábban folytatott levelezésem keretében küldött válasz alapján egyértelmű, olyan eljárás ment végbe, ami teljességgel bizonyíthatatlanná teszi, hogy a régi metrókocsikat küldték vissza felújítva- írta Jávor Benedek EP képviselő.

Az NKH válasza alapján:

1. "Az alvázszámokat hordozó alkatrészek is cserére kerültek." Azaz semmi nem igazolja, hogy az eredeti kocsik felújításával kapott szerelvényeket szállítottak, valójában akármit küldhettek, és semmilyen módon nem lehetett bizonyítani, hogy mi is érkezett meg Budapestre.

2. De még az így azonosíthatatlanná vált szerelvények is további umbuldán estek át, az eredeti alvázszámokat a kapott képek alapján kiköszörülték, és újakat ütöttek bele. Pont így nézne ki, ha zsír új szerelvényekről kellett volna az eredeti alvázszámokat eltüntetni.

3. Annyira semmi közük nem volt az érkezett vonatoknak az eredetiekhez, hogy a Hatóság kikötötte, hogy a felújítás eredményeképpen új típus keletkezik, amire új típusengedélyt kell kérni.


Moszkvában szomorkodik a budapesti metrókocsi, amit elvileg márciusban hoztak vissza felújítva 

4. Az egész ügylet úgy hazug és simlis, ahogy van, a felújításos sztori csak arra kellett, hogy ki lehessen zárni a nyílt tendert, és a "felújtás" mögé bújva beszerezni a szovjet, akarom mondani orosz szerelvényeket, amik egy nyílt nemzetközi versenyen annyi eséllyel szerepeltek volna, mint a Felcsút a Bundesligában.

5.
Az ügyes kis trükkel mellesleg egy combos, európai léptékű vámcsalást is elkövethettek (hiszen nem új metrószerelvényként vámolták el a kocsikat), ami ugyan csak mellékterméke az egész simliskedésnek, de talán érdekelni fogja az illetékeseket.

6. Mindez azért, hogy legyen egy évtizedek ezelőtt elavult technológiát képviselő, ezer sebtől vérző metrókocsi-állománya Budapestnek, annyiért, amennyiért akármi mást is beszerezhettünk volna.

7. És még ezt is eltolták, mert az összes trükk ellenére versenybe szálló észt céget valószínűleg csak szabálytalanul tudták kizárni a versenyből.

A NER minden szépsége egyetlen történetben.
A Közlekedési Hatóság teljes válasza itt olvasható >>>

Metrókamu: a DK feljelentést tesz

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás