A rovat kizárólagos támogatója

Hogy kerül a fa a járda közepére? Kikerülni nem lehetett, kivágni nem lehetett, körbeépítették. Egy zuglói történet 2 szemszögből.

Vannak annyira kerek történetek, amihez az újságíró már nem nagyon tehet hozzá, csak háttérbe vonul, és hagyja beszélni az érintetteket. Ilyen a Pillangó parki járdafák esete is. 

Helyi olvasónk szemszögéből a történet:
A Pillangó park felújítására (Pillangó utcai metróállomásnál) 590 millió forintot költenek el feleslegesen, értelmetlenül. A lakossági tiltakozás hatására bizonyos tervezett elemeket nem csinálnak meg (érdekes módon a költségek mégsem csökkennek). A korábbi járdák nyomvonalát értelmetlenül módosítják. A tiltakozás hatására állítólag fákat nem vágnak ki. Ez utóbbi kettőnek az lesz az eredménye, hogy fák több helyen a járda közepén fognak állni, illetve túl közel a járdához. Sajnálom előre a babakocsisokat, a tolókocsisokat, akik nehezen és a vakokat, akik talán egyáltalán nem tudnak majd az ilyen járdákon közlekedni. Nem beszélve arról, hogy a térkővel körbeépített fák pár hónapon belül fel fogják nyomni az új járdákat, amelyek azokon a szakaszokon járhatatlanok lesznek.

Pillangó park Budapest járdafa. kép: index olvasó

Az önkormányzatnál így látták az esetet:
A sétány tervezett nyomvonalát lakossági igények szerint, sokkörös lakossági egyeztetés alapján módosítottuk. A kérés az volt, hogy fát kizárólag akkor vágjunk ki, ha az növény-egészségügyi ok miatt indokolt. Ezt maximálisan figyelembe vettük, és úgy korrigáltuk az eredeti, közösségi tervezés során kialakított tervet, hogy a nyomvonal a lehető legkevesebb fát érintse. Ez a módosított útvonal is a lakók által már kitaposott utakon fut, amit eddig is fák kereszteztek. Mivel a park 1221 fája közül nem lehetett mindet kikerülni a sétánnyal, kizárólag úgy tudtunk eleget tenni a lakosság kérésének, ha megtartjuk a nyomvonalra eső néhány fát is, a fák tövében pedig térkő burkolat helyett vízáteresztő (Terraway) burkolatot használunk. A burkolat szélessége a fatörzsek mellett a biztonságos közlekedéshez szükséges szabványt követi.

A sétányok építése és a lakosság kérése miatt tehát fakivágás, faátültetés nem lesz, a nyomvonal sem változik. Zuglóban megszülettek a járdafák. (56 fát azért növényegészségügyi okok miatt kivágnak, de több mint 300 új fát ültetnek.) Via index.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás