A rovat kizárólagos támogatója

Először közölte a Coca-Cola, mennyi műanyag csomagolást termelnek egy évben. Minden 5. palackot, azaz összesen 108 milliárdot ők zúdítanak a világra.

3 millió tonna!  Ennyi műanyag csomagolást termel egy évben a Coca-Cola, a cég most először közölte ezt az adatot, ami 2017-es. A palackgyártási adatokat hivatalosan nem közölte a cég, de ha a csomagolási adatokat átszámítjuk félliteres PET palackokra, az 108 milliárd palackot jelent, ami egyötöde a világ PET palack-össztermelésének (évi 500 milliárd). Korábban azt írtuk, az adat csak a palackokon lévő csomagolásra vonatkozik, valójában a teljes mennyiséget jelenti.

A Coca-Cola mellett még 30 vállalat, köztük a Mars, a Nestlé és a Danone közölte, mennyi csomagolást termelnek, összesen.
nyolcmillió tonna jött ki.

Az adatot nyilvánosságra hozó vállalatok mind aláírták az Ellen MacArthur Foundation kezdeményezését a műanyagtermelés csökkentéséről, ennek első lépése a transzparencia. 
Igaz, a célkitűzéseit aláírta még 150 vállalat, és ezek többsége egyelőre nem közöle ezt az adatot: köztük a Pepsi, a H&M, a L’Oréal, a Walmart, a Marks & Spencer vagy a Burberry – írta a Guardianra hivatkozva a 444.hu.

A műanyagszemét 90,5 %-át nem hasznosították soha újra

A műanyagszemét 90,5 %-át nem hasznosították soha újra

Egy új kutatás szerint 2015-ig 6,3 milliárd tonna műanyaghulladék keletkezett, amelynek – kerekítve – 9 százalékát hasznosították újra, 12 százalékát égették el, és 79 százalékát helyezték el szemétlerakókban vagy hever valahol a természetben.

Már bőven a nagy év végi listák idejét éljük, és a mániából a britek KSH-ja, az RSS, vagyis a Royal Statistical Society (Királyi Statisztikai Társaság) sem akar kimaradni, ezért a lista tavalyi bevezetése után idén is közzétették az év statisztikáit. A társaság vezető tagjai és korábbi, lovaggá ütött statisztikusok mellett a BBC és a Guardian szerkesztői is részt vettek az Az Év Statisztikájának járó díj megszavazásában. A díj egy számnak, egy százalékaránynak vagy egy összegnek szól. Az idei győztes: 90,5 százalék.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás