Mi az: 500 milliárd forintos kínai hitel és 2400 év alatt térül meg?

2019. április 13. 21:57

Mi az: 500 milliárd forintos kínai hitel és 2400 év alatt térül meg?

Hamarosan aláírhatják a Budapest-Belgrád-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó építési szerződéseket a miniszterelnök szerint. A több mint 500 milliárd forintos felújítás kínai hitelből valósul meg, és szakértők szerint 2400 év alatt térül meg.

Az LMP szerint ez Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, amellyel a hazai vállalkozások és a magyar vidék helyett megint Orbán oligarchái járnak jól. Történelmi bűn a szerződés aláírása és a hazai közlekedés nagyszabású fejlesztésére van szükség inkább.
 
Ha a szakmai szempontokat nézzük, a projekttel szemben csak ellenérveket lehet felsorakoztatni: várhatóan soha nem fog megtérülni, így a fenntarthatósága is több mint kétséges. A kormány ismételten eladósítja a magyar embereket, ráadásul a gigaprojekt miatt évtizedek óta elmaradó fejlesztésekről kell lemondania a mély gazdasági válságban lévő magyar vidéknek. A projekt az előzetes egyeztetések alapján ráadásul 100 % made in China lesz.
 
A gigahitel, amely Paks 2 után az évszázad második legrosszabb üzlete, egy valamire megfelelő: újfent eladósítja a magyar családokat.  A teljesen felesleges beruházás helyett a hazai vasúti közlekedés érdemi és valódi fejlesztésére van szükség, mert az ma az összeomlás szélén áll- írta mai sajtóközleményében az LMP.
 

Az EU temeti a Budapest–Belgrád vasút tervét

Az EU temeti a Budapest–Belgrád vasút tervét

Hivatalosan is az európai-kínai kapcsolatok fekete bárányává vált a Budapest-Belgrád vasúti beruházás – ez derül ki abból a tanulmányból, melyet 2018 januárban az Európai Parlament Belpolitikai Főigazgatósága adott ki a Kína által 2013-ban meghirdetett globális geopolitikai koncepció, az Egy Övezet, Egy út (OBOR) európai vonatkozásáról.  A hiánypótló dokumentum a magyar olvasó számára különösen érdekes lehet, hazánkat ugyanis többször is említi. 
„A Budapest-Belgrád gyorsvasúti beruházás jó példa azokra az ügyekre, melyek a Kínából érkező beruházások esetén az Európai Unióban jelentkeznek” – kezdi a projekt tárgyalását az elemzés. Az EP tanulmánya külön alfejezetet áldoz a kínai tőkéből tervezett, ám a mai napig parkolópályán lévő vasúti beruházásnak.


 

A belgrádi vasút lesz Orbánék négyes metrója

Majd' 750 milliárd forintból újítaná fel a MÁV az ország legkisebb forgalmú, Belgrád felé tartó fővonalát, irreális gazdasági fejlődést vízionálva az összes jelentős alföldi várost elkerülő infrastruktúra mentén. A projekt megtérülési mutatói olyan rosszak, hogy szóba se jöhet az uniós finanszírozás – ennek ellenére a kormány a közvélemény kizárásával, államközi szerződés formájában vesz fel kínai hitelt a megalomán terv megvalósítására.




Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés