Hirdetés

A Kormányhivatal nem lát, nem hall, nem beszél, de legfőképpen nem intézkedik az elkövetők érdekeinek megfelelve.

A TOP-os, 100% uniós támogatásból megvalósított pályázatok keretében a Homokhátságon kialakított szép számú kamu tározó (valójában talajvíztavak,  talajvizes anyagnyerő gödrök) medréből kikerülő földtömegek (EWC kódszám,17 05 04 föld és kövek inert hulladék) mozgatása a legnagyobb tételek egyike a nyertes ajánlatok költségvetéseiben. 20-30-40 millió Ft..

Ezen kiszorult földtömeg, kitermelt altalaj elszállítása lerakóra az esetek többségében rendszerint nem történt meg, a munkaterületen „felejtik” a hatalmas depóniákat, miközben a munkát a beruházó ónkormányzatok lelkesen  átveszik. Ezek  a megbízók készséggel leigazolják a „kifogástalanul” és „hiánytalanul” elvégzett munkát nyilvánvalóan hamis tartalmú okiratokkal. Majd a pályázati pénzzel sikerrel el is számolnak, amihez csak a szükséges papírmunkát kell/kellett elvégezniük.
Persze csak találgatni lehet a  fiktív munkára kifizetett 10, 20, 30, 40 millió Ft-ok sorsát.
Mindezekhez az engedélyező és ellenőrző hatóságnak, nyomozati szervnek nem elég vaknak lennie hanem hülyének is kell látszania.

Mert ugye a korrupció az a magyar közigazgatásban, bűnüldöző szervezeteknél hivatalosan nem is létezik. Tudnánk róla.

A pályázati elszámolások sikeresek. Hungarikum…

Navracsics Tibor: Magyarország az európai uniós források egyik leghatékonyabb felhasználója

Annyiban picit finomítanám, hogy a „hatékonyabb” helyett a „kártékonyabb” írja le hűen a helyzetet:  Magyarország az európai uniós források egyik legkártékonyabb felhasználója!

Mivel a pályázati elszámolásokhoz szükséges dokumentumokat, teljesítés igazolásokat, a pályázati varázslók legyártják, a kifizetett számlákat a beruházó, kivitelező és az ellenőrzést mímelő szak- és társhatóságok is jóváhagyják,  így a folytatott gyakorlat alapján az uniós forrás elköltése papíron támadhatatlan. Minden szükséges színű, szagú sajtpapír készre van gyártva, a szükséges templatekkel.

TOP Irányító Hatóság: a Kedvezményezett rendelkezett támogató tartalmú jogi, valamint műszaki-szakmai nyilatkozattal, amely alapján Kbt. rendelkezéseinek megfelel.

Ezek valóságtartalmát a kutya nem vizsgálja (a rendőrség/ügyészség) a nyilvánvaló hamis tartalmú iratokra vonatkozó feljelentéseket szakmányban lerázza magáról, mint kutya a vizet, akár így is kezdődhetnek az igazoló dokumentációk a címsor után  Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Mauris leo diam, blandit ut nisl in, blandit pellentesque velit. Pellentesque imperdiet eros vitae enim suscipit, sit amet ultricies nunc feugiat…”
A NAV/Rendőrség/Ügyészség szemérmetlen indokokkal megállapítja hogy a bűncselekmény gyanúja nem áll fenn…
Mintha  a valóság érdektelen lenne, és egyetlen racionális célja az volna az uniós pályázatoknak, hogy  a kifizetések igazolását tartalmazó papírok előállítása határidőre legyen meg.
A TOP kamutározók ügyében ezt környezet- és természetkárosítás is kíséri, az anyagi és erkölcsi károkon túl csak és kizárólag a helyi Döbrögik, családjaik, rokonaik cimborák zsebe gyarapszik, akik cserében lelkesen biztosítják a rezsim fennmaradáshoz a szükséges szavazatokat. Ezzel vannak a szolgálataik kifizetve…
Jelen állás szerint még az egyik kamutározó elszámolása függőben lehet, hiszen nem sikerült lezárni a nyomozást addig, amikor ez a dokumentum született. Kétségünk ne legyen, el fogják sikálni ezt is és frissítve fogjuk közzétenni, melyik nyomozó, ügyész veszi a nevére, utasításra vagy szervilizmusból…
A TOP irányító hatóság szerint
Ebben az esetben 2000 m3 kapacitású (befogadó képességű) tározóra pályáztak sikerrel. Így 2000 m3 kapacitású tározóra kaptak vízjogi létesítési engedélyt, amelynek a maximális engedélyezett vízszintje 169 cm, amit egy túlfolyó állít be.
A sík területen felszínkotrással kitermeltek, majd egy, a létesítési engedélyben nem is engedélyezett helyrajzi számú ingatlan bolygatatlan, természetes gyepére deponálták le  mintegy 10 000 mföld és kövek inert hulladékot.

A mai napi látvány, 2024.07.17.: az illegálisan lerakott inert hulladékhegyek az Önkormányzat ingatlanán, amire nem kért, nem kapott sem építési engedély, és nem rendelkezik hulladékgazdálkodási engedéllyel sem, mint hulladékbirtokos.

A depóniahegyek egy részlete jobbra a rétimészkő darabokkal elegyes depónia, balra  szikes iszapos homok, amin egy év alatt sem sarjadt növényzet.
A képen látható hulladékhegyek megvalósulását, a kivitelezés érdekében az 50 millió Ft eszmei értékű védett növényegyüttes elpusztításával tevőlegesen támogatta az Ugró Sándor által vezényelt KNPI szakemberei közül: Unyi Miklós, Bakró-Nagy Zsolt, Aradi Eszter, Krnács György. Azt hogy szervilizmusból, utasításra vagy csak merő szakmaiságból, ki tudja?
Ez csak két depónia hegy az öt közül, ami itt engedélyek nélkül „keletkezett” az eddig bolygatatlan természetes szikes gyepen.
Nem „sajátos építmények”, így építési engedélykötelesek vagy hulladékgazdálkodási engedély kötelesek. Ezekkel nem rendelkezik a beruházó őnkormányzat, így a nyomozók már több hónapja meditálnak, miként szüntessék meg az eljárást vádemelés nélkül, bűncselekmény hiányában. Lehet hogy éppen hamis okiratokat intéznek az érintettek, mint ahogy máshol, a hulladékstátusz megszüntetéséről? Van rá esély.
Mert hogy a nyilvánvaló törvénytelenséget, még ha bűncselekmény is, nem fogják gyanúsnak találni, az tuti!
Frissíteni fogjuk a cikket a lezáró határozatokkal és az ügyészség panaszt elutasító végzésével.
Lehet, hogy bűncselekmény és/vagy más módon törvénysértő az önkormányzati gyakorlat, ellenben pontosan a szükséges mértékben kormánypárti. Ez utóbbi a vezérlő elv a hatósági eljárások elszabotálásban, amit a hazai bűnüldözőink is rendes talpnyalók módjára követnek.

„Pusztulj magyar, kell az ország!” FIDESZ-KDNP

Matek: A 2000 m3 kapacitású gödör létesítéséből, hogy jön ki a 10 000 m3 kiszorult földtömeg?
Ha 1,69 m a vízmélysége a 2000 m3 -es tározónak, akkor  mekkora az alapterülete? (spoiler: 1 183,4 m2)
A létrehozott anyagnyerő talajvíz gödör ezzel szemben 4500 m2-es a valóságban és minden közbeszerzési szerződésben már ez is szerepelt.
Véletlen? 
Észre kell-e venni a közreműködőknek, hatóságoknak, hogy az engedélyezett és a pályázattal támogatott 2000 m3 kapacitáshoz képest közel 4-5 X akkora földmunka lett elvégezve? (4-5 x több homokmozgatás számlázható, a keret kimaxolása érdekében.)  Az ügyben hivatalból involválódott NAV nyomozó szerint ez nem gyanús.
A homokhátsági kamutározók a vízmegtartás helyett fokozzák a vízhiányt.
Ezzel egyrészt létrejöttek a környezet és természetkárosító talajvizes gödrök több ha-os méretekben, amelyek további párologtatással szárítják a Homokhátságot.
Az elmúlt hónapokban,  április-május- június- július 17-ig közel 700 mm víz párolgott el a méréseink szerint ezekből a talajvíztavakból, amit az oldalról beáramló talajvíz egyre fogyatkozó mértékben, de még pótol, máshonnan elvonva a talajvizet. Augusztusra a kiszáradás előre vetíthető.
Másrészt a Holdról is látszó méretű összegek kerülnek eddig ismeretlen, de behatárolható  szereplőkhöz, az el nem végzett, de kifizetett fiktív munka gyümölcseként.
Tekintettel arra hogy itt 10-20 000 tonnás depóniákról van szó, amelyek 3-6 m magasságúak, ezeket nem nehéz észrevenni, civil bejelentés hatására még a Kiskunsági Nemzeti Park  Igazgatósága is észlelte mint a terület kezelője. Eredménytelenül, ők meg mossák kezeiket, mintha az engedélyezés során ott sem lettek volna…
Itt több  jogszabály is sérül, hiszen a méretük miatt ezek a földépítmények építési engedélykötelesek, mert a terepfelszínt 1 m-t meghaladóan változtatják meg, másrészt jellemzően erősen szikes 9,5-10,5 pH-s iszapos homok és réti mészkő rögök, ami inert hulladék földnek minősül.
A közérdekű adatigénylések nyomán maga a Kormányhivatal is tudja hogy a deponált föld és kövek besorolású hulladék földhegyekre nincs építési engedélye a tulajdonos önkormányzatoknak, és  nincs hulladékgazdálkodási engedélye sem, így egyidejűleg építésfelügyeleti eljárást kellene kezdeményezniük, másrészt a hulladékgazdálkodás rend megsértése miatt büntetőeljárást.
Ami még szimpatikusabbá teszi a jogsértések állami simogatását, hogy a Kormányhivatal kérdés nélkül tagadja le, hogy a konkrét esetben jogköre vagy hatásköre lenne, miközben a panaszt nem is teszi át az ilyenkor az ÁKR szerint kötelező módon az illetékességgel rendelkező  másik hatósághoz.  Nem is tudná, mert valójában ők az illetékesek, de hivatali kötelességüket megszegve a nyílt bűnpártolást vállalják, mert az érintett kormánypárti  önkormányzati vezetők érinthetetlensége szent, az uniós pénz pedig az ők és családjaik számára leosztott égi manna.
Most kísérletet teszek  közérdekű adatigényléssel annak kiderítésére, hogy a föld depóniák, amelyek nem különleges építmények (nem atom, nem katonai, nem vízügyi, létesítmény) , mégis akkor melyik hatóság felügyelete alá tartoznak építésügyileg?  Melyik jogszabály vonatkozik az engedély nélküli hulladékgyűjtésre és tárolásra? Mely hatóságnak van jogköre, hatásköre a 10-30 000 tonnás illegális  hulladék földhegyek tárgyában? Amelyek ott sem lehetnének ahol vannak, mert az elszállításukat a pályázati keretből már kifizették.
Van e még a lopásra érzékeny hatóság, bűnüldöző szerv idehaza, vagy mára összenőttek a bűnözők és bűnüldözőink?
Mindent örökítsetek meg, szedjétek össze a filmeket, szedjétek össze a tanúkat, mert egyszer eljön majd a nap, amikor feláll valami rohadék, és azt mondja, hogy mindez meg sem történt.” Eisenhower tábornok ajánlása
Folytatjuk, ahogy a nyomozást lezárják bűncselekmény gyanújának hiányában, a lezáró határozatokat teljes terjedelmében a bejelentésekkel bemutatjuk. A Polt Péter fémjelzésű  ügyészség lehet hogy sikertelen az U
uniós pénzek megóvásában.
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás