Barion Pixel

Helikopterrel munkába?

Sokaknak az a véleményük, hogy kizárólag a városi úthálózat bővítése és újabb parkolóhelyek építése jelenthet megoldást a forgalmi torlódások ellen. Csakhogy ennek pontosan az ellenkezője igaz!

Ki az autóból, ha élhető városokban akar lakni

Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban.

Biztonságos közlekedés nélkül csak álom marad a fenntartható és élhető város is

A július 1-jén, az Árpád hídon történt halálos gázolás elsősorban közlekedésbiztonsági és szabályozási kérdéseket feszeget, azonban áttételesen közlekedés- és várospolitikai, sőt, fenntarthatósági kérdéseket is felvet. Mert egy olyan városban, ahol a közlekedés legkiszolgáltatottabb résztvevői, a gyalogosok, kerékpárosok és közösségi közlekedők nem érezhetik magukat biztonságban, csupán álom marad a környezeti fenntarthatóság és az élhetőség is.

15 perces város és fenntarthatóság – így lesz Bécs 2040-re klímasemleges

Hogy a jövőben is a világ egyik legélhetőbb városa maradhasson és ellensúlyozni tudja az éghajlatváltozás negatív hatásait, az osztrák főváros klímavédelmi menetrendet dolgozott ki. Betiltanák az egyedi gázfűtést, megkönnyítenék a napelemes rendszerek telepítését és háromszor annyi pénzt fordítanak a közösségi közlekedés fejlesztésére, mint útépítésre.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.