Sokaknak az a véleményük, hogy kizárólag a városi úthálózat bővítése és újabb parkolóhelyek építése jelenthet megoldást a forgalmi torlódások ellen. Csakhogy ennek pontosan az ellenkezője igaz!
15 perces város
Ki az autóból, ha élhető városokban akar lakni
Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban.
Biztonságos közlekedés nélkül csak álom marad a fenntartható és élhető város is
A július 1-jén, az Árpád hídon történt halálos gázolás elsősorban közlekedésbiztonsági és szabályozási kérdéseket feszeget, azonban áttételesen közlekedés- és várospolitikai, sőt, fenntarthatósági kérdéseket is felvet. Mert egy olyan városban, ahol a közlekedés legkiszolgáltatottabb résztvevői, a gyalogosok, kerékpárosok és közösségi közlekedők nem érezhetik magukat biztonságban, csupán álom marad a környezeti fenntarthatóság és az élhetőség is.
A rozsdaövezet lehetne a fenntartható, emberléptékű városrész-fejlesztések alapja
Budapest „rozsdagyűrűje” nemzetközi viszonylatban is kimagaslóan nagy területű, ahol új városi alközpontokat lehetne létrehozni, nagyot lépve ezzel a kompakt város koncepció megvalósítása felé – mondja Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke.
15 perces város és fenntarthatóság – így lesz Bécs 2040-re klímasemleges
Hogy a jövőben is a világ egyik legélhetőbb városa maradhasson és ellensúlyozni tudja az éghajlatváltozás negatív hatásait, az osztrák főváros klímavédelmi menetrendet dolgozott ki. Betiltanák az egyedi gázfűtést, megkönnyítenék a napelemes rendszerek telepítését és háromszor annyi pénzt fordítanak a közösségi közlekedés fejlesztésére, mint útépítésre.