Mikor isszuk meg Orbán akkugyarmatának levét?

2024. november 12.

Hírek

Mióta az Orbán-kormány – sem a szakértőkkel, sem a társadalommal nem konzultálva – úgy döntött, hogy Magyarországot az ázsiai akkuipar kelet-európai gyártelepévé teszi, egy ország vakarja a fejét, megpróbálva kitalálni, hogyan fogjuk ennek a kiemelten vízigényes iparágnak a vízszükségletét biztosítani a klímaválság és az egyre kiterjedtebb vízhiányok közepette. A most a parlament elé került törvényjavaslatban a Fidesz előállt… Tovább »

Szijjártó Péter kapta a Legnagyobb Légszennyező díjat

2024. szeptember 7.

Hírek

A Tiszta Levegő Világnapján Tordai Bence átadta a „Legnagyobb Légszennyező” díját annak, aki idén a legtöbbet tett a levegő minőségének romlásáért Magyarországon. A Budai Zöldek indoklása: Elhibázott antizöld gazdaságpolitika. Akkugyarmat létrehozása. Külügyérként túltolt repülőzés.

Akkumulátoros cselédipar – Az újkori magyar ipar Lapos Zöld díja

2024. július 17.

Hírek

Mindig is éreztem, hogy rossz vége lesz annak, hogy mérnöki és környezet-egészségügyi tudás nélküli politikai ámokfutók (érdekvédelemre specializálódott, a politológiába beleszerető jogászok) építenek ’cselédipart’ nálunk. Megirigyelve a különféle méretű tigrisek és cibetmacskák utángyártási törekvéseit. A ’magyar ipar’, ami generikus termékekre épül, kellő környezeti hatásvizsgálatok nélkül. A dél-koreai és kínai gyárak ontják majd szennyet, ami a… Tovább »

Rekorder vízzabáló akkugyárral bővülne az orbáni akkugyarmat

2024. július 12.

Hírek

Az LG Toray Hungary Battery Separator Kft. bővítené nyergesújfalui akkumulátoripari gyárát. A Komárom megyei kormányhivatal honlapján az áll: hogy az üzem vízellátásáról és szennyvízkezeléséről előzetes vizsgálati eljárást kezdeményeztek. Ez lenne Magyarország legnagyobb vízigényű üzeme, amely jelentős mennyiségű tisztított szennyvizet is kibocsátana a Dunába – adta hírül Tordai Bence, a Párbeszéd–Zöldek frakcióvezetője.

Akkumulátorgyári tájkép VII. – Következtetések (No14)

2024. május 22.

blog

Nem szeretnék a hazai akkumulátorgyártási ambíciók evolúciójával foglalkozni. Azzal sem, hogy ez dél-koreai vagy kínai barátaink fejéből pattant ki. Rengeteg napilapi cikk van, amelyek ezt taglalják. Kinek az emberei hová utaztak és kikkel tárgyaltak. Érdekesebb lenne persze ki és milyen kényszer hatása alatt bízta meg őket ezzel a feladattal. Szakember a vezetőnégyesben Palkovics László volt.

A kínai akku után atomgyarmat is leszünk.

2024. május 10.

Hírek

A kínaiak már nem a spájzban, hanem a nagyszobában vannak elvtársak. Kínai részről bevált diplomáciai gesztus, hogy a delegáció távozása előtt maratoni bejelentéssorozatottal köszönjön el az adott országtól, Magyarország sem volt kivétel: 18 pontban állapodtak meg a felek.

Akkugyárat is kaphat az autógyár mellé Szeged?

2024. január 22.

Hírek

2023 december 22-én jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai BYD autógyárat épít, melyben a termelés a hírek szerint 2027-ben indul. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cégének saját akkugyárral érné meg a sokmilliárd magyar adóforintból kitömött gigaberuházás.

Teljesen elhibázott az akkumulátor-központú fejlesztés

2023. november 10.

Hírek

Miközben másutt az energiafogyasztás csökkentésén dolgoznak, nálunk plusz források bevonása a cél, holott már ma is energiaimportőrök vagyunk. Csaba László közgazdász szerint „a tudásalapú társadalom már nem a jövő, hanem a jelen”.

Azonnal fejezze be Áder János a környezetpusztító akkumulátorgyárak zöldre festését!

2023. október 12.

Hírek

Áder reális zöldségei – Gyógyír az akkumulátoripari szennyvízre. Vajon miként lesz MTI hír, hogy Áder János korábbi köztársasági elnök debreceni középiskolásoknak tart előadást? Szakembereknek merne? Micsoda kamu környezetvédő a mi nyugállományú horgászunk, a víz olthatatlan szerelmese. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja felszólítja Ádert, hogy fejezze be a környezetszennyező akkumulátorgyárak zöldre festését, mindezt ráadásul közpénzből,… Tovább »