Hírek
Az elmúlt tíz évben Magyarország elindult az akkumulátorgyár-nagyhatalommá válás rögös útján, eddig közel 40, hazai közpénzekkel is megtámogatott, többnyire kelet-ázsiai gyár települt hazánkba. Néhány létesítmény, mint például a gödi Samsung vagy a debreceni CATL gyár már országos figyelmet kapott a környezetszennyezési problémák, szabálysértések és a helyi lakosok kitartó ellenállása miatt. Arról kevesebbet hallani, hogy az… Tovább »
Hírek
Az akkumulátorok iránti globális kereslet 2030-ra több mint háromszorosára, az adott forgatókönyvtől függően 4,0-4,6 terawattórára nő. A piacot jelenleg a technológiailag vezető ázsiai cellagyártók uralják, az európai gyártók már most is küzdenek a magasabb termelési költségekkel és az elektromos mobilitás további felfutásának bizonytalanságával. De Európa képes arra, hogy az akkumulátorgyártás jelentős szereplőjévé váljon
Hírek
A Greenpeace üdvözli, hogy a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal a zöld szervezet sokszori kérésével összhangban végre jelentősen lecsökkentette a komáromi SK akkumulátorgyárak egészségkárosító NMP-kibocsátási határértékeit. A határértéket a korábban – a Greenpeace szerint szabálytalanul – engedélyezett 150 mg/m³ helyett nem csupán a zöldek által követelt 2 mg/m³-es szintben állapították meg, hanem ennek a felére, 1 mg/m³-re… Tovább »
Hírek
Mélyrepülésben az akkugyártás, 51 %-kal zuhant a termelés. A KSH adatai szerint a járműiparban 21 százalékos volt a visszaesés. A magyar ipar teljesítménye immár második egymást követő évben zsugorodik.
Hírek
Az összes visszaeső feldolgozóipari alág közül a villamos berendezés gyártása esett a legnagyobbat júniusban, ezen belül az akkugyártás 31 %-kal zsugorodott. A járműgyártás 12 %-kal csökkent. Az ipar összességében 3,7 %-kal esett. A feldolgozóipar rendelésállománya június végén 28 %-kal volt kisebb, mint egy évvel korábban.
Hírek
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az… Tovább »
Hírek
Sokan arra gyanakszanak, hogy a Kiskunmajsa melletti Csengele régi-új polgármestere egy új akkugyárat telepítene a Csongrád megyei településre. Ezzel viszont nem arat osztatlan sikert.
Hírek
Egy Debrecenbe települt kínai cég a csatornába folyatta a szennyezett vizet – csak a választás után tette közzé a a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal jelentését. Akkugyáras polgármesterek: akiket elhajtottak a választók és akiket megtartottak.
Hírek
Felépítették az akkugyárat 680 milliárdból, aztán most kirúgják a munkásokat, mert nem fogynak a villanyautók. Még nagyobb a baj a magyarországi akkugyártásban, mint eddig tudtuk. Vajon hosszútávon is zsákutca az orbáni akkuipari gyarmatosítása?