Sok más lehetőség mellett a napelem is bekerült a januártól induló Vidéki Otthonfelújítási Programba (ami nem egyenlő a már futó, de eddig meglehetősen sikertelen Otthonfelújítási Programmal). Bár még csak a jogszabály tervezete jött ki, ez alapján úgy néz ki, hogy ha jövőre egy ötezer fő alatti településen lévő házra napelemes rendszert szerelnek fel, akkor arra legfeljebb 3 millió forint…
akkumulátor
Civilek és az akkugyárak elszenvedői tiltakoztak a kormány támogatta akkuünnepen a Hungexpon
Az akkumulátorüzemek – melyek Magyarországon gombamód szaporodnak és sok ezer milliárd forintnyi közpénzzel támogatottak – régiós konferenciája a Hungarian Battery Week. Több mint tíz civil szervezet szólalt fel az akkumulátoripari szennyezések megfékezése érdekében az esemény nyitónapján.
A jövő zöld csodái – Látomások a debreceni Nap-erőműről
Ironizálásnak itt helye persze nem lenne. Nagyon is komoly dolgok ezek. Miskolc rozsdába fulladt sorsára gondolok. Nyilas Misi városa most újabb pakkot kapott. A CATL után a BMW-től ismét. Kósáék bontogathatják. Hűha. Mekkora öröm lesz a városban és a környéken, ahol már mindent futballpályányi mértékegységben mérnek!
Gellert kapott a zsákutcás magyar környezetszennyező akkupolitika a piaci versenytől
Miközben az Orbán kormány az utóbbi években az akkumulátorgyártás felfuttatására építette fel iparpolitikáját, a szektor az elmúlt hónapokban látványosan gyengélkedik, miután a személyautók – és különösen az elektromos autók – iránti európai kereslet alulmúlta a várakozásokat, és a közlekedési rendszer elektromos átállásának politikai támogatottsága is megingott az utóbbi időben.
Sötét előjel Magyarországnak – válságban az akkumulátorgyártás
A kínai akkumulátorgyártók 2024-re ismét nehéz időszakot várhatnak, mivel a túlkapacitás, a csökkenő kereslet és az áresés komoly kihívásokat jelent számukra. A BloombergNEF szerint a két legnagyobb gyártó, a Contemporary Amperex Technology Co Ltd. (CATL) és a BYD, több mint 50%-ot bír a piacon, ami a kisebb versenytársak számára különösen nehéz helyzetet teremt. Akár az…
Akkumulátoros cselédipar – Az újkori magyar ipar Lapos Zöld díja
Mindig is éreztem, hogy rossz vége lesz annak, hogy mérnöki és környezet-egészségügyi tudás nélküli politikai ámokfutók (érdekvédelemre specializálódott, a politológiába beleszerető jogászok) építenek ’cselédipart’ nálunk. Megirigyelve a különféle méretű tigrisek és cibetmacskák utángyártási törekvéseit. A ’magyar ipar’, ami generikus termékekre épül, kellő környezeti hatásvizsgálatok nélkül. A dél-koreai és kínai gyárak ontják majd szennyet, ami a…
Rezeg a léc az orbáni akkugyarmati politika alatt
Veszélyben az akkuiparra alapozott új magyar modell, súlyos jelentés érkezett. Európa és Magyarország éppen csak beinduló akkumulátor-ipara jelentős kihívásokkal néz szembe az elektromos autók értékesítésének globális lassulása miatt.
Akkumulátorgyári tájkép IV. – Nikkel, kobalt és mangán (No11)
A Debrecenben létesítendő kínai CATL gyár 60-oldalas biztonsági dokumentációja több helyen említi meg a nikkelvegyületeket. Megtudhatjuk, hogy a lítium-nikkel-kobalt-mangán-oxid (tárolt tömeg 1.695 tonna) mennyisége is átlépi a H2, Seveso-osztály felső küszöbértékét, ami 200 tonna (23. oldal).
Cerkaelem helyett aksit! Olcsóbb, és környezetbarátabb
Egyre több otthoni kütyünk működik elemmel, és bár olcsón lehet venni alkáli elemeket, ezek egyszeri használat után veszélyes hulladékká válnak. Ma már egyre jobb minőségű ceruzaelemet (AA) és un. vékony cerkaelemet, vagy mikro (AAA) -t vehetünk, melyekbe jó töltővel többszázszor lehelhetünk életet – így jelentősen kevesebb hulladékot termelve, és sok pénzt megtakarítva. A legfontosabb, hogy…