Hírek
Az elmúlt hetekben a Pest megyei vármegyebérlet kiterjesztése kapcsán elég sok szó esett az olcsó tömegközlekedésről, az olcsóság pozitív és negatív hatásairól. De olcsó-e a tömegközlekedés? Ez valójában attól függ, hogy bérlettel vagy jeggyel utazik valaki. A bérletalapú tömegközlekedés olcsó, sőt egyre olcsóbb, a jegyalapú kirívóan drága. És ennek messzemenő következményei vannak.
Hírek
Az európaiak 80 %-a érzi az éghajlat megváltozásának kedvezőtlen következményeit, és szintén ilyen arányban gondolják úgy, hogy ha drasztikusan visszafognák a fogyasztást, akkor megfékezhető lenne ez a negatív trend. De vajon készek tenni is ezért?
Hírek
2020-ban az osztrák tartományok közül ismét Bécs volt az egyetlen, ahol a népességszám nagyobb ütemben növekedett, mint az autók száma. Az Osztrák Közlekedési Klub szerint 1,92 millió ember összesen 719 ezer személyautót birtokolt, a csökkenés a közösségi közlekedés, a kerékpáros infrastruktúra és az autómegosztók érdeme.
Hírek
Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »
Hírek
Egy friss kutatás szerint még akkor sem választják az emberek a tömegközlekedést vagy az autómegosztást, ha lehetőségük van rá, és könnyen elérhető. Az autózás visszaszorítására drasztikusabb lépéseket kell majd tenni: pl. megdrágítani, kényelmetlenebbé tenni, a saját kocsi használatát.