Az egyszerre drága és olcsó a tömegközlekedés messzemenő következményei

2024. március 10.

Hírek

Az elmúlt hetekben a Pest megyei vármegyebérlet kiterjesztése kapcsán elég sok szó esett az olcsó tömegközlekedésről, az olcsóság pozitív és negatív hatásairól. De olcsó-e a tömegközlekedés? Ez valójában attól függ, hogy bérlettel vagy jeggyel utazik valaki. A bérletalapú tömegközlekedés olcsó, sőt egyre olcsóbb, a jegyalapú kirívóan drága. És ennek messzemenő következményei vannak.

2020-ban a zöldülő Bécs 8 kerületében is csökkent az autók száma 

2021. március 26.

Hírek

2020-ban az osztrák tartományok közül ismét Bécs volt az egyetlen, ahol a népességszám nagyobb ütemben növekedett, mint az autók száma. Az Osztrák Közlekedési Klub szerint 1,92 millió ember összesen 719 ezer személyautót birtokolt, a csökkenés a közösségi közlekedés, a kerékpáros infrastruktúra és az autómegosztók érdeme.

A városi út nem közlegelő

2020. október 15.

Hírek

Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »

Beleragadtak az embereket az autóikba

2020. január 12.

Hírek

Egy friss kutatás szerint még akkor sem választják az emberek a tömegközlekedést vagy az autómegosztást, ha lehetőségük van rá, és könnyen elérhető. Az autózás visszaszorítására drasztikusabb lépéseket kell majd tenni: pl. megdrágítani, kényelmetlenebbé tenni, a saját kocsi használatát.