Barion Pixel

Továbbra is autó és akkugyárakba tömi a közpénzt a kormány

Bár Nagy Márton éles kritikával illette az akkumulátorgyárak támogatását és a német ipartól való függést, nem úgy tűnik, mintha a kormány behúzta volna a féket: a Népszava értesülése szerint ivóvízellátás, közúti és vasúti fejlesztések, csatornázás, gáz és villanyvezeték-beruházásoknak álcázza a költségvetés az akkugyárakba folyó százmilliárdokat.

Hiába a dörgölőzés – Trump pofonja Orbánnak

Magyarország lehet az egyik legnagyobb vesztese Trump vámjainak – köszönhetően a járműgyártás jelentős súlyának a gazdaságban. Ide vezet a zsákutcás autó és akkunagyhatalmi iparpolitika. Egyszer már buktunk a vas és acél országán. Itt a határ, az Orbán-kormány Donald Trump kedvéért sem hajlandó leválni Kínáról.

Magyarország és Szlovákia bukhat a legtöbbet Trump vámjaival

20 %-os általános vámot vetett ki Donald Trump az Európai Unióból érkező termékekre szerdán. Az amerikai elnök korábban kivetett, autóipart érintő 25 százalékos vámja – az általános vámmal együtt csütörtöktől lépett érvénybe. Egyes elemzések szerint komoly rövid távú piaci zavarokra lehet számítani.

Most akkor autót gyártunk, vagy szép új világot ígérünk?

Amikor 4-6 éve elkezdett meghülyülni a gyártók egy jelentős része, és a villanyosítás korszakát valami érthetetlen okból összekötötték magukban azzal a törekvéssel, hogy a lehető leginkább távolodjanak a saját márkaértékeik legfontosabb elemeitől, az óvatosabb megközelítésű kommentátorok -ide sorolnám magamat is- figyelmeztettek arra, hogy ennek nem lesz jó vége.

A kőolaj elterjedése

A szén után a kőolaj volt a másik fosszilis energiahordozó, amit kitermeltek. Már az ókor óta használták a némelyütt természetes módon felszínre törő kőolajat, görögül petróleumot különböző célokra.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.