Győr önkormányzata ma nyilvánosságra hozta az Audi és az Önkormányzat között 2010-ben kötött szerződést. A kitakart szövegrészek ellenére érdemes alaposabban elolvasni és elemezni a dokumentumot.
autóipar
Továbbra is autó és akkugyárakba tömi a közpénzt a kormány
Bár Nagy Márton éles kritikával illette az akkumulátorgyárak támogatását és a német ipartól való függést, nem úgy tűnik, mintha a kormány behúzta volna a féket: a Népszava értesülése szerint ivóvízellátás, közúti és vasúti fejlesztések, csatornázás, gáz és villanyvezeték-beruházásoknak álcázza a költségvetés az akkugyárakba folyó százmilliárdokat.
Hiába a dörgölőzés – Trump pofonja Orbánnak
Magyarország lehet az egyik legnagyobb vesztese Trump vámjainak – köszönhetően a járműgyártás jelentős súlyának a gazdaságban. Ide vezet a zsákutcás autó és akkunagyhatalmi iparpolitika. Egyszer már buktunk a vas és acél országán. Itt a határ, az Orbán-kormány Donald Trump kedvéért sem hajlandó leválni Kínáról.
Magyarország és Szlovákia bukhat a legtöbbet Trump vámjaival
20 %-os általános vámot vetett ki Donald Trump az Európai Unióból érkező termékekre szerdán. Az amerikai elnök korábban kivetett, autóipart érintő 25 százalékos vámja – az általános vámmal együtt csütörtöktől lépett érvénybe. Egyes elemzések szerint komoly rövid távú piaci zavarokra lehet számítani.
Lakosságarányosan a világ harmadik legnagyobb autógyártójává válhatunk
A Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást a jövő év elején – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Stuttgartba. Ezzel a Mercedes magyarországi gyártókapacitása a duplájára nő, Kecskeméten összesen 400 ezer autó készül majd évente.
Tovább nő az akkugyarmat – most Szolnokon egy kínai gyárral
Szolnokon építi fel az első európai üzemét a KunlunChem kínai elektrolitgyártó cég – – jelentette be ma Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A 40 milliárd forintos beruházással százhúsz új munkahely jön majd létre – írta az MTI.
A 2025-ös kibocsátási célokat is feláldozná az EU az autóipar érdekeiért
Hároméves haladékot ad az európai autógyártóknak az Európai Bizottság a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésére – mondta Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke március 3-i sajtótájékoztatóján. Megközelítette a magyar járműipari leépítés mértéke a németét tavaly
Most akkor autót gyártunk, vagy szép új világot ígérünk?
Amikor 4-6 éve elkezdett meghülyülni a gyártók egy jelentős része, és a villanyosítás korszakát valami érthetetlen okból összekötötték magukban azzal a törekvéssel, hogy a lehető leginkább távolodjanak a saját márkaértékeik legfontosabb elemeitől, az óvatosabb megközelítésű kommentátorok -ide sorolnám magamat is- figyelmeztettek arra, hogy ennek nem lesz jó vége.
A kőolaj elterjedése
A szén után a kőolaj volt a másik fosszilis energiahordozó, amit kitermeltek. Már az ókor óta használták a némelyütt természetes módon felszínre törő kőolajat, görögül petróleumot különböző célokra.
Fenntarthatatlan költségekkel terheli a brit autóipart az elektromos járművekre való átállás
A legnagyobb brit autóipari szövetség sürgős kormányzati beavatkozást kért az elektromos járművek gyenge kereslete és az átállási folyamat fenntarthatatlanná vált üzleti költségei miatt.