Klímagyilkos autóipar. Fel van adva a lecke az autógyártóknak

2019. szeptember 12.

Hírek

A globális üvegházgáz-kibocsátás közel tizedéért az autóipar felelős. A globális autóipar üvegházgáz-kibocsátása 2018-ban nagyobb volt, mint az egész Európai Unióé együttvéve. Jövőre tovább szigorodik az új személygépkocsikra, kisteherautókra vonatkozó széndioxid-kibocsátási korlát az Európai Unióban. A Volkswagen-csoport a legfőbb klímagyilkos.

Jó hír a német e-autó vásárlóknak

2019. június 5.

Hírek

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez – jelentették be Berlinben.

Trump ölheti meg az elektromos autózást

2018. augusztus 6.

Hírek

A Trump-adminisztráció enyhített a motorok károsanyag-kibocsátási, és üzemanyagfelhasználás-hatékonysági szövetségi előírásain. Miközben az iparág a világon mindenhol az egyre gazdaságosabb járművek felé tolódik, az USA épp az ellenkező irányba lépne, ami versenyhátrányba hozhatja a helyi márkákat. Már ha a piac követi az állami irányt. Ha követi, Kína lehet a nagy nyertes.

Így zöldít a Suzuki

2018. július 8.

Hírek

A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 552 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.

A Toyota és a Lexus bezöldíti a magyar piacot

2018. március 18.

Hírek

A Toyota és Lexus 2018-ban együttesen 5150 hibrid elektromos autó értékesítésével számol Magyarországon, ezzel egyetlen év alatt 50 százalékkal növelné az idehaza újonnan eladott hibridek számát, és körülbelül 20 százalékkal bővítené a belföldi hibriautó-állományt – közölte a Toyota Central Europe Kft.

Hiába elektromos, ha 2 tonnás – így nem zöldül nagyon az autózás

2017. december 31.

Hírek

Hetente jönnek újabb hírek az elektromos autózás sikereiről, a Teslában pedig már sokan az emberiség egyik megmentőjét látják. A szomorú igazság azonban az, hogy az elektromos autózás terjedése önmagában nagyon keveset segít a globális felmelegedés megállításában. Egyrészt az e- autók használata is jelentős környezeti terheléssel jár, másrészt egyre nehezebbek a járművek.