Feleződött az autóeladás Európában

2020. április 18.

Hírek

Az ágazat kereskedelmi szövetsége, az European Automobile Manufacturers Association (ACEA) szerint a hatósági nyilvántartásba vett új autók száma 567 308-ra csökkent, szemben a tavalyi év azonos hónapjában rögzített több, mint 1,2 millió darabbal. 

Magyarország lesz Európa Detroitja

2019. december 13.

Hírek

Az autóipar egy technológiai váltás, a világgazdaság pedig egy válság küszöbén áll. Az Orbán-kormány a német autógyárak összeszerelő üzemévé változtatta a magyar gazdaságot, ami bármikor bedőlhet.

Eddig 50 ezer áldozata van az e-autóknak Németországban

2019. december 3.

Hírek

Az eddigi bejelentések alapján összesen mintegy 50 ezer embertől válhatnak meg az autóipari cégek Németországban. Eddig tehát nagyjából ennyi áldozata van az elektromos autókra való átállásnak. A német autóiparnak ugyanis komoly kihívást okoz, hogy úgy kell megoldania egy soha nem látott technológiai kihívást, hogy hátrányból indult, és a gazdasági klíma is egyre kedvezőtlenebb körülötte.

Klímagyilkos autóipar. Fel van adva a lecke az autógyártóknak

2019. szeptember 12.

Hírek

A globális üvegházgáz-kibocsátás közel tizedéért az autóipar felelős. A globális autóipar üvegházgáz-kibocsátása 2018-ban nagyobb volt, mint az egész Európai Unióé együttvéve. Jövőre tovább szigorodik az új személygépkocsikra, kisteherautókra vonatkozó széndioxid-kibocsátási korlát az Európai Unióban. A Volkswagen-csoport a legfőbb klímagyilkos.

Jó hír a német e-autó vásárlóknak

2019. június 5.

Hírek

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez – jelentették be Berlinben.

Trump ölheti meg az elektromos autózást

2018. augusztus 6.

Hírek

A Trump-adminisztráció enyhített a motorok károsanyag-kibocsátási, és üzemanyagfelhasználás-hatékonysági szövetségi előírásain. Miközben az iparág a világon mindenhol az egyre gazdaságosabb járművek felé tolódik, az USA épp az ellenkező irányba lépne, ami versenyhátrányba hozhatja a helyi márkákat. Már ha a piac követi az állami irányt. Ha követi, Kína lehet a nagy nyertes.