A Renault autógyár megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort. Szoftver nincs, de légszennyezés van.
autóipar
Csak araszolva előznek az elektromos autók
Igaz 6. éve nőnek az új autók eladásai, ám továbbra is kevés a magánvásárló, a céges beszerzések aránya 80 % felett van. A behozott használt autók 60 %-a 15 évesnél öregebb, ezért már 14 év fölé ment a személyautópark átlagkora. Javíthatna a helyzeten a roncsprémium.
A Volkswagen tovább szennyez – újabb hibát találtak
Német sajtóértesülések szerint újabb szoftverproblémát tártak fel a Volkswagen német autógyártó konszernnél: ezúttal bizonyos autók esetében az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló hibát találtak.
Autóipari sumák: még több halálos/súlyos baleset?
Az elmúlt napok dízel-botrány fényében különösen aktuális, az autóipar által megrendelt, de aztán végül visszatartott TTIP tanulmányt ismertetett a The Independent. Az elhallgatott tanulmány szerint a TTIP következtében Európába beengedett amerikai járművek jelentősen megnővelhetik a halálos vagy súlyos közlekedési balesetek számát.
A VW-n kívül más gyártók is buktak
29 autóból öt megbukott az egyik brit hetilap, a The Sunday Times saját, független környezetvédelmi vizsgálatokra szakosodott laboratóriumának szakemberei által elvégzett tesztjén. Az európai mérési ciklus is necces.
A vártnál jobban alakul az új kocsik széndioxid kibocsátása
A 2014-ben eladott új kocsik széndioxid kibocsátása 2.6 százalékkal volt kevesebb, mint a 2013-ban eladott autóknak. A tavalyi átlag sokkal jobb volt, mint a 2015-re tervezett európai várakozás, azaz a kilométerenként tervezett széndioxid kibocsátás 7 grammal kevesebb volt, mint azt korábban Brüsszelben várták – számol be az Európai Környezetvédelmi Ügynökség.
Mit adagoljon a pedál? Kettészakad az autóipar?
Nagyon úgy tűnik, hogy válaszút elé érkezett az autóipar, el kell dönteni, hogy merre megy tovább: az elektromos vagy pedig a hidrogén hajtás. Vannak, akik szilárdan ragaszkodnak eredeti elképzelésükhöz és szövetségekkel erősítik vezető pozíciójukat. Van, aki több vasat tart a tűzbe és természetesen vannak azok, akik vállalva a körhátrányt, inkább a biztosra mennek.
Orbán nukleáris víziója
Orbán Viktor szerint négy-öt év múlva Magyarországon lehet a legalacsonyabb a villamos energia ára az Európai Unióban, aminek feltétele az atomenergia-kapacitás bővítése. Orbán üzent Indiából: ebben lepipáljuk majd az egész EU-t.
Környezetszennyező autós klíma csata
Folytatódik a vita a Daimler kecskeméti gyárában készülő autók klímaberendezésében is használt hűtőanyag körül. Az üvegházhatású gáz miatt Franciaországban megtiltották több Mercedes-modell forgalmazását, az Európai Bizottság pedig kötelezettségszegési eljárással fenyegeti Németországot.
Hűtsön kipufogóval
A kamionok vezetőfülkéjének klimatizálása óriási energiát emészt fel, ha a jármű álló helyzetében is járatni kell a nagy hengerűrtartalmú motort. Ennek kiküszöbölésére egy APU nevű kiegészítő motorral látják el a kamionokat, amiket beindítva csökkenthető a költség. Viszont ezek hangosak és büdösek…