Folytatódik a vita a Daimler kecskeméti gyárában készülő autók klímaberendezésében is használt hűtőanyag körül. Az üvegházhatású gáz miatt Franciaországban megtiltották több Mercedes-modell forgalmazását, az Európai Bizottság pedig kötelezettségszegési eljárással fenyegeti Németországot.
autóipar
Hűtsön kipufogóval
A kamionok vezetőfülkéjének klimatizálása óriási energiát emészt fel, ha a jármű álló helyzetében is járatni kell a nagy hengerűrtartalmú motort. Ennek kiküszöbölésére egy APU nevű kiegészítő motorral látják el a kamionokat, amiket beindítva csökkenthető a költség. Viszont ezek hangosak és büdösek…
Megtorpant az alternatív, maradnak a belsőégésű motorok
Az autóvásárlóknak elsősorban az üzemanyag-hatékonyság fontos az autó kiválasztásánál, a CO2-kibocsátás a fontossági listán idén a negyedik helyre szorult a tavalyi másodikról. Ezért is nyilatkozott úgy a gyártók és a szállítók 29 százaléka, hogy továbbfejlesztik a belsőégésű motorokat. A plug-in hibrid technológiába a válaszadók 24 százaléka, míg a tisztán akkumulátoros technológiákba csak 8 százaléka tervez…
Francia kormánytámogatás az autóiparnak
A francia kormány tegnap több százmillió eurós programot jelentett be a gyengélkedő hazai autóipar támogatására. Növelik a környezetkímélő kocsik gyártásának szubvencióját, és hitelekkel segítik a beszállító kis- és középvállalatokat.
Kína védi saját autóiparát
Kína a felesleges gyártókapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja az autógyártást illető külföldi beruházásokat. Kivételt jelentenek a zöldenergiát használó autógyártó beruházások.
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit mintegy tíz évvel ezelőtt kellett. No és akkor mi van? – kérdezheti a devizahiteles.
Gyerkekcipőben az elektromos mobilitás
A német autóipar igyekszik lehűteni az elektromos mobilitás gyors elterjedésével szemben táplált „túlzott” várakozásokat. Az, hogy valami technológiailag kivitelezhető, még nem jelenti azt, hogy gazdaságilag is megvalósítható.
Lassult az autóeladások üteme Kínában
Majdnem 1 millió 400 ezer autó kelt el augusztusban Kínában, az emelkedés mértéke 8,3 százalék júliushoz képest – adta hírül az ipari és informatikai minisztérium, miközben a Ford, a GM és a Mercedes-Benz is az első nyolc hónap sikereiről számol be.
Jövőre is növekedésre számít a német autóipari szakma
Optimistán ítéli meg a jövő évi kilátásokat a német autóipari szakma. A német autógyárak az idén várt rekordnyereséget elsősorban az elektromos autók fejlesztésére tervezik fordítani.