Az Európai Mobilitási Hét során a bécsiek összehasonlították, mennyi hely szükséges a városban való kerékpározáshoz, gyalogláshoz és autózáshoz. Az eredmény meggyőzően szembeötlő: az autók az utak több mint kétharmadát foglalják el. A város továbbra is a klímabarát közlekedés előmozdítására törekszik.
autóközlekedés
A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.
A koronavírus után akár radikális változás is beállhat a budapesti közlekedésben
A fővárosi kerékpárutakról és a közparkok állapotáról, újak szükségességéről írt hosszú Facebook-bejegyzést Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja, ebben a veszélyhelyzetben a közösségi közlekedés utasszáma 80-90 százalékkal, az autóforgalom a felére-harmadára csökkent. Áprilistól a kerékpáros hálózat gyors bővítését tervezi a főváros
Hazudnak az autók szén-dioxid-kibocsátási gyári adatai
Az EU-ban az autók bevallott szén-dioxid-kibocsátása is nő, nem hogy a valós – derült ki a Levegő Munkacsoport által szervezett budapesti konferencián.
Hiteles széndioxid-kibocsátási adatokat az autókról! Get Real” Konferencia
Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és Magyarországon is hasonló ez az arány, azonban ez a kibocsátás jóval nagyobb, ha számításba vesszük a közlekedéshez szükséges egyéb tevékenységek (járműgyártás, útépítés, kőolajkitermelés stb.) kibocsátásait is. Mi több, az összes ágazat közül a közlekedés CO2-kibocsátás növekszik messze a leggyorsabban.
Palkovics László szerint az autómentes nap nem az autósok kirekesztésére szolgál
Az autómentes nap nem arra szolgál, hogy kirekesszék az autókat a forgalomból, a kezdeményezés célja sokkal inkább az, hogy a közlekedési eszközök tudatos választására ösztönözze a lakosságot – mondta az innovációs és technológiai miniszter tegnapi budapesti sajtótájékoztatóján, ahol zavaros víziókban sem volt hiány.
Évi 800000! áldozatot szedhet csak Európában a légszennyezés
A korábban becsültnél kétszer annyi áldozatot szedhet évente Európában a légszennyezés, írja egy friss kutatás adataira hivatkozva a Guardian. A légszennyezés átlag két évvel rövidítette meg az áldozatok életét.
Hová tűnik az abroncsról lekopott gumi?
Szinte láthatatlan, de komoly problémát igyekszik tisztázni a Continental egy kutatócsoporthoz társulva: hová kerülnek a szinte észrevehetetlen módon fogyatkozó abroncsok apró maradványai, egyáltalán mik befolyásolják pontosan a kopást?
Szerencsére Budapest nem Los Angeles, vagy Moszkva
102 órát ülnek a dugóban évente egy magyarországi városban a sofőrök. Itthon Debrecen leelőzte Budapestet. Szombathelyen és Győrben évente összesen kb. fél napot tölt egy átlag autós a dugókban.
A britek 2040-től leállnak a dízeles és benzines autókkal
Már a 2040-es határidő előtt megpróbálkoznak Nagy-Britanniában a dízeles autók számának csökkentésével. Lehet, hogy az érintett kocsik tulajdonosai valamilyen támogatást kapnak autójuk lecseréléséhez.