Barion Pixel

Milyen a közterület igazságos elosztása? Bécsben kipróbálták

Az Európai Mobilitási Hét során a bécsiek összehasonlították, mennyi hely szükséges a városban való kerékpározáshoz, gyalogláshoz és autózáshoz. Az eredmény meggyőzően szembeötlő: az autók az utak több mint kétharmadát foglalják el.  A város továbbra is a klímabarát közlekedés előmozdítására törekszik.

A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.

A koronavírus után akár radikális változás is beállhat a budapesti közlekedésben

A fővárosi kerékpárutakról és a közparkok állapotáról, újak szükségességéről írt hosszú Facebook-bejegyzést Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja, ebben a veszélyhelyzetben a közösségi közlekedés utasszáma 80-90 százalékkal, az autóforgalom a felére-harmadára csökkent. Áprilistól a kerékpáros hálózat gyors bővítését tervezi a főváros

Hiteles széndioxid-kibocsátási adatokat az autókról! Get Real” Konferencia

Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és Magyarországon is hasonló ez az arány, azonban ez a kibocsátás jóval nagyobb, ha számításba vesszük a közlekedéshez szükséges egyéb tevékenységek (járműgyártás, útépítés, kőolajkitermelés stb.) kibocsátásait is. Mi több, az összes ágazat közül a közlekedés CO2-kibocsátás növekszik messze a leggyorsabban.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.