Barion Pixel

Gyorsíts, és eléred a zöld hullámot

Új technológiát próbál ki autóiban a Ford, az út mellé telepített eszközökből származó információk alapján a beépített technológia olyan sebességet javasol, amivel az autósok a legnagyobb eséllyel használhatják ki a jelzőlámpák zöldhullámát.

Mi változott egy évvel a dízelbotrány után?

Áttörés nincs egy évvel a 2015. szeptember 18-án kirobbant dízelbotrány után. Bár van ország Európában, ahol már tudják, mikortól nem lehet robbanómotoros autót forgalomba hozni, azonban az egyik ilyenben, Norvégiában, ahol már több mint százezer e-autót adtak el, 2015-ben nőtt a dízelhajtású gépkocsik részesedése a teljes személygépkocsi-állományban. Magyarországon sem fordultak el az emberek hirtelen a…

Budapest-matricának álcázott dugódíj

A jelek szerint lesz egy dugódíjnak hívott valami Budapesten. Egyelőre úgy fest, egy újabb „megyei” matrica jön, csak épp többletszolgáltatás nélkül. A másik terv, a 700 forintos belvárosi díj pedig csak újabb dugókat hozna.

Szokatlan állati hidak

Az élőhelyeket sokszor szinte hermetikusan kettévágó autópályák komoly problémát okoznak egy-egy populációnak. Szerencsére már nálunk is épült pár ilyen vadátjáró – igaz inkább csak kötelező elemként „mutatóba”. Míg nálunk a nagyvadaknak, Ausztráliában pl. a vörös rákoknak készült felüljáró.

2016 lehet a legforróbb év

Június volt a tizennegyedik hónap egy huzamban, amikor rekord hőmérsékletet mértek a szárazföldek és az óceánok fölött. Londonban 2017-től drasztikus összegeket fizettetnek azokkal a járműtulajdonosokkal, akik 2005 előtt gyártott autókkal közlekednek, de úgy néz ki, ez sem lesz elég ahhoz, hogy megfelelő mértékben javuljon a levegő minősége. A megoldás, hogy ki kell tiltani a dízelüzemű…

Tovább romlik a magyar autópark

Idén új csúcsot dönthet a használtautó-behozatal. Özönlik az országba a nyugati utakról környezetvédelmi okokból kizárt járgány, a hazai autóflotta átlagéletkora egyre nő.

Mérés után fizetős lehet a városi úthasználat

Sok százmillió forintot költöttek már a világban kísérletezésre a városi kilométerarányos közúthasználati díjjal. Vizsgálták a műszaki lehetőségeket és az autósok viselkedésére gyakorolt hatását. Mégis, hiába mutatták azt az eredmények, hogy a technika működik. Hiába derült ki az is, hogy az autóhasználatra is jó hatással lehet – csökkenti –, ha a gépjárművel a városi utakat használók…

Napi 700 lehet a budapesti dugódíj

A Népszabadság szerint magasabb lehet a dugódíj, mint eddig várták: napi 500 helyett 700 forintért autózhatunk a belvárosban elvileg már jövő januártól. A kapus beléptetőrendszer kiépítése 1,5 évet venne igénybe, a P+R parkolók kialakítása még többet. Amíg a kapuk elkészülnek, az időarányos díj helyett napijegy jöhet. A Főpolgármesteri Hivatal cáfol: alaptalanok a dugódíj részleteiről szóló…

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.