Hírek
Óriási a baj a hazai vasúti áruszállításban, képtelenség a mai kapacitások mellett több árut kötött pályán továbbítani. A helyzet a következő évben tovább romolhat. Vajon hogyan jön az e-autókhoz, és az akkumulátorokhoz az alapanyag? Vajon az itthon gyártott autók hogyan jutnak el a piacokra?
Hírek
Mire megépül kínai hitelből a legalább 850 milliárdba kerülő Budapest-Belgrád vasút, már mindenki kerülőutakon vagy közúton kamionnal fog árut szállítani. A kínai akkugyarmatosítóknak megéri, unokáink viszont nyögni fogják az Orbán – Mészáros családi bizniszt.
Hírek
Fenntarthatatlanná vált a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést is finanszírozó Övezet és Út projekt, és ezt már Kína is elismeri. A 2400 évre taksált megtérülési idejű gyanúsan NER mutyis Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszát is a kiemelkedően költséges, 700 milliárd forintos fejlesztést 85 %-ában kínai hitel finanszírozza.
Hírek
Palkovics László nem éppen a semmiből jött, mint gépészakadémikus (akinek gyakorlati teljesítménye volt csak figyelmet érdemlő) érdekelte a karate és a politika is. Pálinkás József felfedezettje, aki aztán érzelmek nélkül leváltotta őt. Nem tudnánk együtt dolgozni jelentették ki mindketten, mikor Palkovics miniszter lett. Darvas Béla véleménycikke az akadémia hóhéráról.
Hírek
Az Orbán rezsim titkosított 750 milliárdos (kínai hiteles) vasúti mutyija korábbi becslések szerint 2400 (!) év alatt térülne meg. Ha nem drágul a projekt, és nem is költenek majd a vasút karbantartására, akkor akár 979 év alatt is megtérülhet a kínai eladósodás.
Hírek
A legfontosabb hazai közlekedésfejlesztési beruházásnak nevezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonalat, aminek ma Kiskunhalason tették le az alapkövét. Ez az a vasútvonal, amit Magyarország kínai hitelből épít azért, hogy a kínai termékek minél gyorsabban érhessenek el a görögországi kikötőkből Európába.
Hírek
Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Palkovics László miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott ülésen elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.
Hírek
Miközben az ellenzéki önkormányzatokat fokozatos elvonásokkal bünteti az Orbán rezsim, 2020-ban 143 milliárd forintot költ a kínai hitelből épülő, 700 milliárdos Belgrád-Budapest vasútvonalra. Az egyre céltalanabb beruházás állítólag 2400 (!) év alatt térül meg, az Orbán közeli oligarchák viszont extra gyorsan híznak a kiemelt állami beruházáson.
Hírek
Elindult Kínából első útjára a világ legnagyobb konténerszállító hajója. A Csingtao kikötőjéből kifutó HMM Algeciras 24 ezer TEU kapacitással bír, három és fél focipálya férne el rajta. Ha ez az irány, akkor minek a Belgrád-Budapest vasútvonal?
Hírek
A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.