Növekvő környezetszennyezéshez vezet a befagyott a hazai vasúti áruszállítás

2024. március 15.

Hírek

Óriási a baj a hazai vasúti áruszállításban, képtelenség a mai kapacitások mellett több árut kötött pályán továbbítani. A helyzet a következő évben tovább romolhat. Vajon hogyan jön az e-autókhoz, és az akkumulátorokhoz az alapanyag? Vajon az itthon gyártott autók hogyan jutnak el a piacokra?

Nemcsak gazdasági csőd, de értelmetlen is a Budapest-Belgrád vasút

2024. január 24.

Hírek

Mire megépül kínai hitelből a legalább 850 milliárdba kerülő Budapest-Belgrád vasút, már mindenki kerülőutakon vagy közúton kamionnal fog árut szállítani. A kínai akkugyarmatosítóknak megéri, unokáink viszont nyögni fogják az Orbán – Mészáros családi bizniszt.

Bebukhat a Budapest-Belgrád vasútmutyit is pénzelő Új Selyemút?

2022. október 2.

Hírek

Fenntarthatatlanná vált a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést is finanszírozó Övezet és Út projekt, és ezt már Kína is elismeri. A 2400 évre taksált megtérülési idejű gyanúsan NER mutyis Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszát is a kiemelkedően költséges, 700 milliárd forintos fejlesztést 85 %-ában kínai hitel finanszírozza.

Palkovics mágus – Felelősség-illanás

2022. június 2.

Hírek

Palkovics László nem éppen a semmiből jött, mint gépészakadémikus (akinek gyakorlati teljesítménye volt csak figyelmet érdemlő) érdekelte a karate és a politika is. Pálinkás József felfedezettje, aki aztán érzelmek nélkül leváltotta őt. Nem tudnánk együtt dolgozni jelentették ki mindketten, mikor Palkovics miniszter lett. Darvas Béla véleménycikke az akadémia hóhéráról.

Lerakták a 2400 év alatt megtérülő Budapest-Belgrád vasútvonal alapkövét

2021. október 15.

Hírek

A legfontosabb hazai közlekedésfejlesztési beruházásnak nevezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonalat, aminek ma Kiskunhalason tették le az alapkövét. Ez az a vasútvonal, amit Magyarország kínai hitelből épít azért, hogy a kínai termékek minél gyorsabban érhessenek el a görögországi kikötőkből Európába.

Elindult a Budapest-Belgrád vasúti pénzmosoda fejlesztése

2020. július 14.

Hírek

Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Palkovics László miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott ülésen elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.

82000 millió a kínai vasútvonalra a gazdaságvédelmi keretből

2020. május 16.

Hírek

Miközben az ellenzéki önkormányzatokat fokozatos elvonásokkal bünteti az Orbán rezsim, 2020-ban 143 milliárd forintot költ a kínai hitelből épülő, 700 milliárdos Belgrád-Budapest vasútvonalra. Az egyre céltalanabb beruházás állítólag 2400 (!) év alatt térül meg, az Orbán közeli oligarchák viszont extra gyorsan híznak a kiemelt állami beruházáson.

150 kilométer konténer – egy hajón!

2020. április 26.

Hírek

Elindult Kínából első útjára a világ legnagyobb konténerszállító hajója. A Csingtao kikötőjéből kifutó HMM Algeciras 24 ezer TEU kapacitással bír, három és fél focipálya férne el rajta. Ha ez az irány, akkor minek a Belgrád-Budapest vasútvonal?

A kormány elárulta a nemzeti érdekeket

2020. április 25.

Hírek

A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.