A Pestet Csepellel összekötő Gubacsi híd nemrég beszakadt járdája még jó ideig lezárva marad a járókelők előtt, mivel a felújítása teljes hosszban 800 millió forintba kerülne. Ez olyan sok, hogy inkább megvárják vele a híd átépítését.
Csepel
Több biciklit gyárt Magyarország, mint Hollandia
Közel félmillió biciklit gyártottak Magyarországon 2022-ben, ezzel a magyar termelés a 7. legnagyobb az Európai Unióban. A listát Portugália, Románia és Olaszország vezeti.
Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?
A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,…
A megalomán sportberuházások újabb zöld áldozata
A Dunai Evezős Központ miatt 10 hektár erdőt likvidálnak Csepel környékén. Az Orbán-kormány nem nyugszik bele az olimpia elbukásába, rengeteg ötkarikásnak szánt sportberuházás ennek ellenére megépül – bármi áron. Miközben a kormányközeli beruházók nagyot kaszálnak, komoly környezetpusztítással jár a Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program. Ez a beruházás Natura 2000-es védettség alatt álló területet is érint.
A rezsicsökkentés ivó és szennyvíz fronton is pofon Budapestnek
80 milliárd forintnyi, Budapest 2018-as bevételeinek harmadát kitevő uniós forrást bukhat a főváros. Nem lesz pénz az ivóvízhálózat karbantartására, és a csepeli szennyvíztisztító iszapját eltüntető égetőműre. Az Unió szerint ugyanis az alapműködést a szolgáltatónak kell kigazdálkodni, a szennyvíziszap égetése pedig nem fér össze az EU körforgásos gazdaságról szóló stratégiájával. Csakhogy Tarlóséknak nincs más ötlete, hogy…
Új Duna híd épül a semmibe
Új Duna lesz a neve a Galvani utca–Illatos út-vonalában megépülő hídnak, melyet a bebukott 2024-es olimpiai játékokra tervezett fejlesztések keretében építenek meg.
A Greenpeace is kiszagolta a csepeli bűzt
A Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház Csepeli Weiss Manfréd Telephelyének környékén szennyezést mért a Greenpeace Magyarország. A csatornában folyó szennyvízből vett vízmintákban a határértéket meghaladó, igen magas koncentrációban találtak szerves szennyezőket. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság eddig nem érezte a bűzt?
Színésznő is tagja az új budapesti híd tervpályázatának
Ha megépítenék a korábban Galvani-hídként emlegetett átkelőt, a számítások szerint napi 42.000 járművel csökkenne a belvárosi hidak terhelése. Egyelőre nem tudni, mikorra lehet mindebből valóság. A tervzsűri összetétel külön figyelmet érdemel.
Tarlós a hulladéktörvény módosítását szeretné
Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István. A budapesti főpolgármester szerint is betett a hulladékgazdálkodásnak a rezsicsökkentés. Nápoly korábbi sorsára juthat Budapest a szemétszállítás átalakításával
Mit nyer Csepel, ha zölden gondolkodik?
A csepeli Zöld Terasz vendége Doró Viktória, a ReCity magazin főszerkesztője