Tarlós fairtásos partmenti gátas ámokfutása talán végleg a kukába kerülhet. Maradnak a fák, a Királyok útja-Nánási út szakaszon épülhet meg a Római-parti gát a városvezetés számításai szerint a következő uniós ciklusban.
Csillaghegyi-öblözet
Nem lesz fagyilkos part menti mobilgát a Rómain
Új gyalogos híd, két méteres fal a Nánási-Királyok útján, újrafazonírozott pavilonok a sétányon – egyebek mellett ezek szerepelnek a városháza elképzeléseiben – írta meg a Népszava.
Van pénz a Rómaira, de még sincs valódi előrelépés az árvízvédelemben
Nem vesztegethetünk több időt az árvízvédelem terén! A Maradjanak a Fák a Rómain civil csoport szerint mindenekelőtt a Nánási út – Királyok úti fővédvonal kellő részletességgel kidolgozott fejlesztési tervére kellene költeni abból a 400 millió forintból, amelyet a Fővárosi Közgyűlés május 29-én megszavazott a Római-part revitalizációjára.
50 új fa árnyékában folytatódhat a vita a Római jövőjéről
Mintegy 100 önkéntes 50 fát és 100 cserjét ültetett el a Római-parton. A faültetések ellenére sem zárult le a gát nyomvonala körüli vita.
Politikáról a Római-part ürügyén
„Amikor tehát valamiért felemelem a szavam, azt nehéz szívvel és izzadó tenyérrel, esetenként belső remegéssel teszem. No meg azzal a belső kényszerrel, hogy nem hallgathatok.” – Körmendy Imre, a Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) elnöke írása.
Fellebbezés a mobilgát környezetvédelmi engedélye ellen
A Duna-parti mobilgát terve a környezetvédelmi engedély ellenére sem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak: nem tartalmaz haváriatervet, sérti az EU-s vízkeretirányelvet, és ellentmond a Nemzeti Környezetvédelmi Programnak, ezért a Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Védegylet megtámadja a római-parti mobilgát környezetvédelmi engedélyét.
Óbuda egyelőre nem kér semmilyen mobilgátat
A III. kerület képviselő testülete pénteken úgy döntött, hogy semmilyen mobilgátépítéshez sem ad tulajdonosi hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése – erősítette meg a Párbeszéd Magyarországért közleményét az önkormányzat.
Újra felelőtlen döntés született a Római-partról
55 ezer ember biztonsága és Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partja a tét. A Római-partra tervezett mobilgát ellenzői gyarapodnak a budapesti polgármesterek körében – ezt mutatja, hogy a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén megszavazta egy, a parti nyomvonaltól eltérő nyomvonal vizsgálatát.
Újabb vízimérnökök a Római mobilgát ellen
Tegnap hat nemzetközileg is elismert magyar vízügyi szakértő megküldte állásfoglalását a Fővárosi Közgyűlésnek, áll a Greenpeace Magyarország közleményében.
Gyerekjáték értelmezni a Római-parti árvízvédelmet
Legóval magyarázzák meg a Római-parti civilek, mi a különbség a Csillaghegyi öblözetnél a part menti, és a hullámtér széli mobilgát terve között. Ezt még talán a döntéshozók is megértik.