Barion Pixel

Megmarad a Római-part megszokott zöld képe

Tarlós fairtásos partmenti gátas ámokfutása talán végleg a kukába kerülhet. Maradnak a fák, a Királyok útja-Nánási út szakaszon épülhet meg a Római-parti gát a városvezetés számításai szerint a következő uniós ciklusban.

Politikáról a Római-part ürügyén

„Amikor tehát valamiért felemelem a szavam, azt nehéz szívvel és izzadó tenyérrel, esetenként belső remegéssel teszem. No meg azzal a belső kényszerrel, hogy nem hallgathatok.” – Körmendy Imre, a Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) elnöke írása.

Fellebbezés a mobilgát környezetvédelmi engedélye ellen

A Duna-parti mobilgát terve a környezetvédelmi engedély ellenére sem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak: nem tartalmaz haváriatervet, sérti az EU-s vízkeretirányelvet, és ellentmond a Nemzeti Környezetvédelmi Programnak, ezért a Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Védegylet megtámadja a római-parti mobilgát környezetvédelmi engedélyét.

Óbuda egyelőre nem kér semmilyen mobilgátat

A III. kerület képviselő testülete pénteken úgy döntött, hogy semmilyen mobilgátépítéshez sem ad tulajdonosi hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése – erősítette meg a Párbeszéd Magyarországért közleményét az önkormányzat.

Újra felelőtlen döntés született a Római-partról

55 ezer ember biztonsága és Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partja a tét. A Római-partra tervezett mobilgát ellenzői gyarapodnak a budapesti polgármesterek körében – ezt mutatja, hogy a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén megszavazta egy, a parti nyomvonaltól eltérő nyomvonal vizsgálatát.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.