Megsértik a hatóságok a levegő szennyezettségére vonatkozó mérési és tájékoztatási európai uniós jogszabályt, mivel nem megfelelő helyen mérik a szennyezettséget, és az így keletkező adatokból helytelen következtetéseket vonnak le. Erre a megállapításra lehet jutni azoknak a méréseknek az eredményeiből, amelyeket civil szervezetek végeztek hat országban – közölte a Levegő Munkacsoport.
diesel
A legjobb lenne azonnal, teljesen eltörölni az értelmetlen üzemanyagár-szabályozást
Zsiday Viktor közgazdász szerint a szombaton hirtelen bejelentett üzemanyagár-szabályozás érdemben nem fogja csökkenteni a fogyasztást, de tovább rombolhatja az üzleti bizalmat. Az alacsonyan tartott ár fenntartja a magasabb fogyasztást, és a környezetszennyezést.
Ki dönti el az utolsó 100 millió benzines és dízel autó sorsát az EU-ban?
Idő kérdése, hogy mikor vágja zsebre a slusszkulcsát az utolsó Európában eladott új, belső égésű motorral hajtott gépjármű boldog tulajdonosa. Sajnos ez idő alatt még jóval több mint százmillió ilyen autót adnak el Európában. Minél jobban sikerül visszafogni a szennyezést, annál kevesebben kapnak tőle valamilyen halálos kórt.
Most elfogyott az AdBlue. Megáll minden?
Az AdBlue az az adalék, ami nélkül a modern dízelautók, furgonok és kamionok nem mennek. Ez alakítja át az ártalmas nitrogén-oxidot vízgőzzé és nitrogénné, így mérsékelve a dízelek károsanyag kibocsátását, enélkül ezek képtelenek teljesíteni a rájuk vonatkozó emissziós előírást. Ha az AdBlue kifogy – ezt ugyanúgy tankolni kell, mint az üzemanyagot, és van egy külön…
5 éves a dízelbotrány, mit tanultunk belőle?
Idén az EURÓPAI MOBILITÁSI HÉT témája a „Klímabarát közlekedés mindenkiért”. Ez reflektál arra a nagyszabású tervre, miszerint 2050-re Európa karbonsemleges kontinenssé kíván válni, és ami az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen által bemutatott Európai Zöld Megállapodás (European Green Deal) egyik eleme. Mindezeken túl központi téma a szén-dioxid kibocsátás mentes közlekedés hozzáférhetősége és a…
Semmi értelme a dízelek korlátozásának? Bizonyíték erre a koronavírus
Lecsökkent forgalom mellett is ugyanolyan nitrogén-oxid szinteket mérnek Németországban, mint a vírus kitörése előtt, egy cikk szerint mindebből arra lehet következtetni, hogy az Euro 5-ös dízelautóknak nincs sok ráhatása a levegő minőségére.
Ha dohányos, ha nem – ingyen szívhat.
Felhúzott ablakok, és frissen cserélt aktív szenes pollenszűrő mellett brutálisan magas mikronméretű részecskeszámot mértünk egy autó utasterében mely egy kb. fél éves Euro 6d, (vagyis a létező legmodernebb) dízel üzemű gépjármű mögött haladt.
Ezerszeresére ugorhat az új dízelautók részecske kibocsátása
A városi forgalomban is beinduló részecskeszűrő tisztulása alatt a dízelhajtású személygépkocsi 15 kilométeren át is képes a normálisnál akár ezerszer több apró részecskével terhelni a levegőt.
Egészségtelen a levegő az iskolák környékén
Továbbra is számos iskola környékén szennyezett a levegő a Greenpeace friss mérései alapján. A közel egy hónapon át tartó őszi mérés során a zöld szervezet fővárosi és vidéki iskoláknál, óvodáknál vizsgálta a nitrogén-dioxid-szennyezettséget. A vizsgálat 41 intézményből 28-nál mutatott jelentősebb, ezen belül három esetben kifejezetten magas szennyezettséget.
Kritikus a fővárosi kórházak körül is a légszennyezettség
Kritikus lehet a légszennyezettség több, gyermekeket, kismamákat és tüdőbetegeket ellátó egészségügyi intézmény bejáratának környékén – derül ki a Greenpeace friss mérési eredményeiből. A környezetvédő szervezet jellemzően a dízel járművekből származó nitrogén-dioxid-szennyezettséget mérte tíz budapesti kórház környékén. Több helyen súlyosabb a légszennyezettség a hivatalos mérőállomások értékeinél. A SOTE Nőgyógyászati Klinikájának Üllői úti részlegénél a légszennyezettség még…