Barion Pixel

A dízelek rovására nő az e-autók aránya

Csökkent a dízelmotoros autók részaránya, nőtt a benzines és elektromos autóké az Európai Unióban a 2018 negyedik negyedévi és teljes éves forgalomba helyezésekben az európai járműipar szakmai képviseleti szervezete, az ACEA friss jelentése alapján.

Csalóka német autós zöldülés

Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek. Nehezen zöldülünk, mivel már 170 lóerős egy átlagos új dízel a németeknél.

Brutálisan sokba kerülnek a dízelek Magyarországnak

Kb. 500 milliárd forintos kárköltsége van évente a magyarországi utakon futó járművek okozta légszennyezésnek, mely kétharmada a dízelektől ered; a kapcsolódó költségek több mint 90 %-a egészségügyi jellegű. Egy minap publikált jelentés szerint a vizsgált országok között Magyarországon fut arányaiban a legtöbb, az európai kibocsátási normáknak nem megfelelő dízel személyautó.

A dízel teherautókat miért nem tiltják ki?

A közúti teherfuvarozás nagyobb szén-dioxid-kibocsátó, mint a személyautók, ráadásul dízelalapú, mégse kap akkora szabályozói figyelmet. Talán azért, mert ott kevésbé látszik az az alternatíva, ami a személyautóknál a villamosítás vagy a benzin.

Kezdődik Berlinben is a dízelautók kitiltása

A levegőtisztasági követelmények teljesítése érdekében korlátozni kell az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működő járművek használatát Berlinben a német főváros közigazgatási bíróságának még nem jogerős döntése szerint.

Kegyelemdöfés a dízeleknek?

Egy bírósági döntés alapján valószínűleg jövő februártól tiltják ki az Euro4-es, vagy rosszabb környezetvédelmi besorolású dízelmotoros autókat Frankfurt belvárosából, és 2019 szeptemberére várható, hogy az Euro5-ös dízelek sem hajthatnak majd be a város belső részébe.

Ez a dízelautó behajtási korlátozás elmebaj

Életbe lépett tegnap az első dízelautó-használati korlátozás Németországban, a légszennyezettség miatt bevezetett intézkedést Hamburgot, az ország második legnagyobb városát és a régebbi dízelmotorral működő kocsikat érinti. Elsőre kissé felemásnak tűnő szigor.

A sportterepjárók letarolják a zöld célkitűzéseket

Negyedével nőtt a közlekedés széndioxid-kibocsátása 1990 óta Európában. A Párizsi Klímaegyezmény 2050-re kitűzött céljai eléréséhez viszont már 2035-re le kellene állítani a robbanómotoros modellek gyártását legalább a személyautó- és a furgonállomány tekintetében.

Mérföldkő az európai autózásban?

Fontos per ért véget a németországi Lipcsében. A Szövetségi Közigazgatási Bíróság arról döntött, hogy a helyi önkormányzatok kitilthatják a városközpontokból az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt járműveket. Tarlós szerint Budapest is tervezi a dízelek kitiltását – de hogy mikor?…

A FIAT is leáll a dízelmotorok gyártásával – ez félig jó.

A Fiat-Crysler 2022-től nem árusít dízelüzemű személyautót. A Financial Times úgy tudja, hogy a döntést hivatalosan június 1-én jelenti be Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója, amikor ismerteti a cég új, négyéves üzleti tervét. Amiben a dízelmotorok jók voltak, abban a benzinesek nem annyira.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.