Dízelautózás: nem csak a balesetek ölnek

2017. május 17.

Hírek

A dízelautók kipufogógázában lévő nitrogén-oxid miatt világszerte évente 108 ezren halnak meg idő előtt – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport.

Miért ontják a nitrogénoxidot a dízelautók?

2017. május 17.

Hírek

Vajon hogyan jutottunk el odáig, hogy EU pecséttel ellátott olyan típusbizonyítványt adnak új autókhoz, melyben a kibocsátási értékek messze vannak a valóságtól? Ezt vizsgálta az Európai Parlament egyik vizsgálóbizottsága.

Leáldozóban a dízelautók népszerűsége

2017. május 1.

Hírek

A dízelbotrányt követően esni kezdett a dízelautók népszerűsége: a dízeltulajdonosok közül már minden harmadik benzinüzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt. Az elektromos autó még nem alternatíva.

10-15 éven belül eltűnnek a dízel személyautók Európából

2017. március 20.

Hírek

Zsákutca volt a dízelhajtású személyautó terjedésének támogatása Európában, a környezetvédelmi nyomás és növekvő fenntartási költségeik miatt 10-15 év múlva eltűnnek a kontinensről ezek a járművek, mondta az NRGREPORT-nak Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. olaj- és gázpiaci tanácsadója.

A Renault cáfolja az emissziós csalást

2017. március 16.

Hírek

Cáfolta a Renault autógyár, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég szerint minden szabályt betartottak. Tegnap házkutatás volt az Audinál.

2019-től Barcelona fogja vezetni a szmog elleni bajnokságot

2017. március 9.

Hírek

A katalán városban évente 3500-an halnak meg idő előtt a légszennyezettség miatt, ezért a felelős városvezetés 15 év alatt 30%-kal kívánja csökkenteni a közlekedési eredetű szmogot. Ennek érdekében 2019-től a hétköznapokon kitiltják a 20 évnél idősebb személy- és teherautókat.

Meglepő dolog derült ki a dízelbotrányról

2017. március 1.

Hírek

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.