Most a Toyota bukott meg a dízelbotrányban

2022. április 13.

Hírek

2 milliárd ausztrál dollár, azaz nagyjából 520 milliárd forint kártérítés megfizetésére számíthat a Toyota, több mint negyedmillió részecskeszűrő-hibás Hilux, Fortuner és Prado került az utakra 2015 és 2020 között, de nem Európában.

5 éves a dízelbotrány, mit tanultunk belőle?

2020. szeptember 21.

Hírek

Idén az EURÓPAI MOBILITÁSI HÉT témája a „Klímabarát közlekedés mindenkiért”. Ez reflektál arra a nagyszabású tervre, miszerint 2050-re Európa karbonsemleges kontinenssé kíván válni, és ami az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen által bemutatott Európai Zöld Megállapodás (European Green Deal) egyik eleme. Mindezeken túl központi téma a szén-dioxid kibocsátás mentes közlekedés hozzáférhetősége és a… Tovább »

Ünnepeljük-e, hogy az új Volkswagen kocsiknak már 4 ezreléke villanyautó?

2019. november 28.

Hírek

Sajtófigyelőnkben olvasható a VW lelkes hírdása, hogy átadták a százezredik e-Golfot, amely eleddig a nagy autógyártó egyetlen villanyautója. Ezt a 100 ezret 2014 óta adtak el, tavaly pedig 25 ezret. Ezzel nemcsak a Tesla hagyta le őket kb. tízszeresen, de a kínai villanyautó gyártók között sem kerülnének be az első tíz közé.

VW csúcsvezetők ellen emelt vádat a német ügyészség

2019. szeptember 24.

Hírek

Piaci manipuláció miatt vádat emelt ma a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen (VW) vezérigazgatója és felügyelőbizottsági elnöke, valamint egy korábbi vezérigazgatója ellen a járműgyártó csoport dízelbotrányával összefüggésben. Több százmillió eurós bírságot szabtak ki a Daimlerre

Csalóka német autós zöldülés

2019. február 3.

Hírek

Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek. Nehezen zöldülünk, mivel már 170 lóerős egy átlagos új dízel a németeknél.

Három éve robbant ki a dízelbotrány

2018. szeptember 23.

Hírek

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe. Magyarország nem tanul.