Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.
dugódíj
Egyre többen támogatják a városi autóforgalom korlátozását
A kormánypárti politikusok bőszen támadják a budapesti városvezetést amiatt, hogy az autósokat át akarja szoktatni a tömegközlekedésre, ám nem csak a magyar fővárosban gondolkodnak arról, hogy mérsékelni kellene a környezetszennyező személyautók városi használatát.
Ki az autóból, ha élhető városokban akar lakni
Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban.
Dugódíj ügyben Lázár János álláspontját támasztják alá a tapasztalatok
A nemzetközi és az eddigi hazai tapasztalatok alátámasztják Lázár János miniszternek a napokban kifejtett álláspontját, amely szerint hasznos lenne a dugódíj bevezetése, illetve a parkolási díjak emelése, mivel ezek hatására „az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok.”
Ki a hunyó, hogy nem épül Budapesten sem új metró, sem új villamos?
Egyetlen km. új metró- vagy villamosvonal építése nélkül ér véget Karácsony Gergely első főpolgármesteri ciklusa Budapesten. Uniós források hiányában, illetve a kormány segítsége nélkül szinte lehetetlen pénzt szerezni ilyen volumenű projektekre. Ugyanakkor akad néhány jó példa arra, miként finanszírozzák a hasonló gigaberuházásokat más nagyvárosokban, igaz, még ezekhez is a kormány jóindulatára, illetve néhány törvénymódosításra lenne…
Pártpreferencia és autózási szokásaink
A budapestiek 9 eurós bérletért sem szállnának ki a kocsiból, a fideszesek a legelutasítóbbak. A Publicus mérése szerint egyébként a fővárosiak kétharmada – pártállástól függetlenül – autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.
Az autósok fele dugódíjat szeretne dugó helyett Budapesten, ötödük letenné az autót, ha fizetni kellene
A Budapesten rendszeresen autózók 44 %-a inkább fizetne napi 500 forint útdíjat, minthogy dugóban kelljen közlekednie. A megkérdezettek további 20 %-a nem járna autóval a fővárosban, ha ennyit kellene fizetni, 35 %-uk pedig akkor sem szeretne fizetni, ha egyébként maradnának a dugók. Erre jutott a Levegő Munkacsoport megrendelésére készült közvélemény-kutatás. Érezhetően javítaná a környezet állapotát,…
A BKK vezérigazgatója szerint nincs itt az ideje a dugódíjnak
A fővárosi közlekedésről folyó közbeszéd túlhiszterizált – mondta Walter Katalin, a Budapest Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a Népszavának adott nagyinterjúban.
Napi 500 forintos matricával lehetne kezdeni a budapesti dugódíjat
Rövid idő alatt be lehetne vezetni egy napi 500 forintos úthasználati díjat a Budapest határát befelé átlépő gépjárművekre. A Levegő Munkacsoport azt valószínűsíti, hogy egy ilyen díj hatására egy időre megszűnne a forgalmi dugók jelentős része, javulna a levegő minősége és kissé fellélegezhetne a város.
A Galvani híd megépítése kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák érdekeit képviseli
Fürjes Balázs államtitkár álszent tagadása egyre nyilvánvalóbbá teszi, hogy a kormány jelenleg is a „lopakodó olimpiai program” megvalósításán dolgozik. Az államtitkár 28-án este azt nyilatkozta ugyan, hogy az olimpiarendezés ügye nincs a kormány asztalán, a Fürjes Balázs felügyelte sok százmilliárdos beruházások jó része azonban nem nagyon magyarázható mással, mint az újratöltött olimpiai vágyálommal.