Dorosz Dávid: emberéletekbe kerül, ha Budapestet kivéreztetik

2020. január 18.

Hírek

A fővárosban továbbra is pocsék a levegő. Hivatalosan nincs nagy baj, hiszen a jelenleg érvényes határértékek alapján csak a szmogriadó „tájékoztatási fokozatát” kellett elrendelni, de Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szerint rosszak a szabályzók.

Halaszthatatlan a fővárosi útdíj bevezetése

2019. december 5.

Hírek

Évente legalább 250 milliárd forintot takaríthatnának meg a budapestiek, és minden bizonnyal jóval kevesebb lenne az asztmás gyermek, ha bevezetnék Budapesten a kilométer- és szennyezésarányos városi útdíjat. Ennek érdekében együttműködésre kéri a Kormányt és a Fővárosi Önkormányzatot a Gulyás Gergely miniszternek és Karácsony Gergely főpolgármesternek írt levelében a Levegő Munkacsoport.

Lesz dugódíj Budapesten, és korlátozhatják a dízelautók behajtását is

2019. november 20.

Hírek

Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén. A kormány továbbra sem támogatja a dugódíj bevezetését.

Környezetvédelem: Tarlós és a füstbe ment tervek

2019. október 13.

Hírek

Eltelt két önkormányzati ciklus, amelyet a fideszes többségnek az egészséges környezethez való alkotmányos alapjoggal szembeni fellépései jellemeztek, Tarlós István főpolgármester pedig ezekben a konfliktusokban rendre a kormány oldalára állt a lakosság ellenében.

Budapest zöld lesz és szabad

2019. október 11.

Hírek

“Együtt vesszük vissza Budapestet.” Tisztességesen, nyitottan vezetjük majd a várost, és bebizonyítjuk, lehetne ilyen az egész ország is – állítja Karácsony Gergely az ellenzék közös főpolgármester-jelöltje.

A kitiltott kocsik miatt óriási a cirkusz Madridban

2019. július 6.

Hírek

Hónapok óta áll a bál a spanyol fővárosban a Madrid Centralnak nevezett behajtási tilalmi rendszer miatt. Az egész városközpontra kiterjedő “alacsony emissziós övezetet” Madrid előző polgármestere, a civil-balos Manuela Carmena vezette be 2018. november 30-án, több éves előkészítés után.

Mindenképpen jön a budapesti dugódíj

2019. április 15.

Hírek

Behajtási díj bevezetése, a kisföldalatti korszerűsítése és meghosszabbítása, több villamosvonal meghosszabbítása, utak felújítása, biciklis infrastruktúra fejlesztése – többek között ezek szerepelnek a főváros közlekedésfejlesztései elképzelései között.

Uniós támogatást kell visszafizetni a dugódíj elmaradása miatt?

2018. július 25.

Hírek

Akár több tízmilliárd forintot uniós támogatást kérhet vissza az Európai Bizottság, ha rövid időn belül nem születik megegyezés a be nem vezetett fővárosi dugódíjról – derül ki egy hivatalos levelezés alapján a Levegő Munkacsoportnak köszönhetően. A kormány és a Fővárosi Önkormányzat évek óta ígérget, az Európai Bizottságnak viszont most már kötelező lezárnia az elszámolást.

Duplázódott a legszennyezőbb járművek londoni behajtási díja

2017. október 23.

Hírek

Csaknem a kétszeresére, 20 font fölé emelkedett mától a londoni behajtási díj a régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek számára. A londoni polgármester, Sadiq Khan által elrendelt intézkedés alapján a 2006 előtt gyártott benzin- és dízelüzemű magángépkocsik tulajdonosainak 10 font szennyezési pótdíjat kell fizetniük minden egyes alkalommal, amikor hétköznap reggel 7 és este 6 óra között… Tovább »

Mi a dugódíj, és kell-e Budapestnek?

2016. szeptember 11.

Hírek

Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »