A tokhalkaviár gyilkos ára

2021. április 13.

Hírek

Kihalhatnak a Duna dinoszauruszokkal egy időben kialakul halfajai. Orvhalászat sodorja a kihalás szélére a Duna tokhalfajait a Természetvédelmi Világalap (WWF) friss jelentése szerint.

Orbánék sódermutyija a Dunán: hajózócsatornát vágnának a folyóba

2021. március 28.

Hírek

Brüsszel” – ezúttal nem az általános közellenség, hanem az Orbán-kormány számára is kedves multinacionális gazdasági csoportok és a kimeríthetetlen pénzeszsák szinonimájaként – tíz évnyi szünet után ismét fölmelegítette az ötletet, hogy a nagyobb hajók számára is járhatóvá kellene tenni a Dunát. A jelek arra utalnak, hogy a kormánynak nem is az áruszállítás, hanem az EU… Tovább »

Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról

2021. március 6.

Hírek

2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.

Ez a hajó már elment?

2021. február 25.

Hírek

Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás szállítmánnyal megrakott teherhajók és a hatalmas szállodahajók.

Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

300 napon át hajózhatóvá, és 2,7 méter méllyé teszik a Duna hazai szakaszát

2021. január 30.

Hírek

Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezése.  A program célja, hogy a teljes magyar szakaszon akadálymentesen lehessen közlekedni a 25 deciméteres merülésű, 1300-1600 tonna hordképességű hajókkal. A jobb hajózhatóságot célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak.

Schneller: Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 19.

Hírek

Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »

134 kilométerrel kurtítottuk meg a Dunát

2020. május 14.

Hírek

Az emberi beavatkozások miatt 134 kilométerrel lett rövidebb a Duna folyó hossza az elmúlt két évszázad alatt – állapították meg kutatók. Eközben 40 százalékkal keskenyebb is lett a folyó.

Természetvédelmi területté nyilvánították a Duna Táti-szigeteit

2020. március 28.

Hírek

A Duna Esztergom feletti szakaszán található szigetcsoport területén védett, fokozottan védett növényfajok élnek, pl a kornistárnics és a mocsári aggófű. A szigetvilág érintetlensége biztosíthatja a fekete gólya, a rétisas, a haris és az európai hód életfeltételeit. Az Agrárminisztérium természetvédelmi területté nyilvánította a Duna Táti-szigeteinek közel háromszáz hektáros térségét.