A Bős-Nagymaros ügy

2017. január 21.

Hírek

A rendszerváltás óta a Bős-Nagymaros ügy lezáratlan, a politikai pártok az ügyet tabuként kezelik, szőnyeg alá söprik. Pedig érdemes lenne végre tisztázni a vitatott kérdéseket, hiszen ez az ügy hatalmas gazdasági kárt okozott a rendszerváltás idején, és a következményeket a mai napig nem hevertük ki.

A mobilgát réme – séta a rómain

2017. január 11.

Hírek

Ami most látható a Dunán, az nem egyszerű jégzajlás, az a mobilgát réme, hisz egy jeges ár esetén a mobilgát a feltorlódó jég nyomása alatt összeroppanna.

Pozsonytól Párkányig húzódhat a Duna Menti Nemzeti Park

2016. december 27.

Hírek

Néhány hónapja jelentették be, hogy bővülhet a szlovákiai nemzeti parkok listája. A Duna Menti Nemzeti Park megalapítását elsősorban a környezetvédők szorgalmazzák. A környezetvédelmi minisztérium szerint fontos, hogy megfelelő módon védjék a területeket. Leghamarabb két év múlva nyilváníthatják nemzeti parkká a Duna menti övezeteket.

Tarlós leállíttatta a munkát a Rómain

2016. december 1.

Hírek

Leállíttatta a római-parti mobilgáttal kapcsolatos munkálatokat a főpolgármester – írja az Index. Tarlós István belátta, hogy rosszul venné ki magát, ha már azelőtt megkezdődnének a munkák, ezzel együtt a fakivágás, hogy még pontosan nem tudni, hol fut majd a védmű. A fővárosi gátak egytizede kritikus állapotban van, élen a Csillaghegy – áll egy friss tanulmányban.

24 éve terelték el a Dunát

2016. október 26.

Hírek

1992. október végén Szlovákia az országhatár közelében egy mesterséges csatornába terelte el a Dunát, hogy annak vizével a Bősnél megépített erőműben áramot termeljenek. A magyar-szlovák gátépítő lobbi által az 1950-es években megálmodott, és a szovjet birodalmi politika által felkarolt sztálinista beruházás, a bős-nagymarosi erőműrendszer szerződését hiába mondta fel Magyarország 1992-ben, csak az ország történelmi szívébe… Tovább »

120 éves a magyarok készítette Vaskapu-csatorna

2016. szeptember 28.

Hírek

120 éve, 1896. szeptember 27-én avatták fel ünnepélyesen a Vaskapu-csatornát, ezáltal lehetővé vált a zavartalan al-dunai hajózás. A teljes munka két év múlva készült el. Az Al-Duna valamennyi csatornáját 1898. október 1-jén adták át a forgalomnak, ezáltal a hajózási idény tíz hónapra nőtt.

Balesetet szenvedett egy svájci hajó Bősnél

2016. szeptember 11.

Hírek

Ma kora reggel a csallóközi Vajkánál a bősi felvízcsatorna töltésének ütközött a svájci zászló alatt közlekedő kirándulóhajó. A fedélzeten 216 személy tartózkodott, köztük 150 turista. Részeg volt a kapitány.

Környezetkímélő dunai hulladékgyűjtés Budapesten

2016. augusztus 31.

Hírek

Környezetkímélő módon gyűjtik a hulladékot Budapesten a dunai hajókról és a folyóparti szórakozóhelyekről, miután munkába állt a Tersus hulladékgyűjtő hajó, amely a Duna felőli oldalról gyűjti be a hulladékot.

Nem kelhetnek életre a Dunaszauruszok

2016. augusztus 16.

Hírek

Drágák és feleslegesek lennének azok a dunai vízerőművek, amelyek esetleges építéséről az utóbbi napokban felröppentek hírek – nyilatkozta a Népszavának Droppa György. A Duna Kör egyik alapítója, ügyvivője szerint azonban vajmi kevés az esély arra, hogy megvalósuljanak ezek a létesítmények. A hajózási gondokra válaszul klasszikust idézve mondta: nem a folyókat kell a hajókhoz, hanem a… Tovább »

3 dunai vízlépcsőt javasol a logisztika lobbi

2016. augusztus 8.

Hírek

Legalább három vízlépcsőre lenne szükség a Duna magyarországi szakaszán ahhoz, hogy a folyó az év jelentős részében korlátozás nélkül hajózható legyen – írta a Magyar Nemzet a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatóközpontok Szövetségére hivatkozva.