Hírek
Magyarországon egyelőre még ingyenesen tölthetők az elektromos autók, de a piaci szereplők érdekei miatt ez nyilvánvalóan nem lesz mindig így. Kérdés ugyanakkor, hogy a jelenleg alkalmazott árazási módszerek közül melyik lesz a befutó? Íme a főbb árazási megközelítések jellemzői.
Hírek
Mintha minden az e-autókról szólna. A Tesla nemrég bemutatta a Model3 típusát, amely 9 millió forintos árával már közelít a megfizethető kategória felé. A Magyar Nemzet megnézte az e-kocsik „ökológiai keréknyomát”. Halk kipufogás: nem is olyan zöldek, mint hitte.
Hírek
A VW-t szállító Porsche Hungária, a Mercedes-Benzt ajánló Pappas és a Nissannal jelentkező Gablini nyert a 2,5 milliárdos központi eautó-beszerzésen. Orbán Viktor lelkesedése ellenére az állami szervek húzódoznak a még mindig csak kísérletinek tekinthető közlekedési mód alkalmazásától.
Hírek
Szinte hihetetlen, de a Nissan idén ünnepli első elektromos autó bemutatójának 70. évfordulóját. A II. világháború után Japánban a benzin nem tartozott a bőségesen elérhető árucikkek közé, miközben a hegyekben már akkor is vízerőművek adták az elektromos áram egy jelentős részét. Adta magát tehát, hogy miért ne próbálnák meg a közlekedést is elektromos meghajtásra átállítani.
Hírek
Franciaországban 2040-től betiltanák a benzin és dízel üzemű új autók értékesítését.
Hírek
A kínai Geely járműipari cég tulajdonában lévő Volvo Cars valamennyi, 2019-től piacra kerülő új modellje teljesen elektromos, vagy hibrid meghajtású lesz.
Hírek
Egy új kormányrendelet szabályozza az elektromos autózás eddig zavaros részleteit. Pl. a töltésért lehet idő és elhasznált áram alapján is pénzt kérni, de akár más árazási módszer is használható, amennyiben az jól átlátható. Ez nem ösztönzi az e-autózás terjedését, de hát nincs “ingyenebéd”.
Hírek
Néhány évtizeden belül a világon 10 autóértékesítésből 3-4 elektromos lehet. Ráadásul vannak olyan országok, amelyek már most elhatározták, hogy a benzin- és dízel hajtású autókat végképp száműzik a piacról. Meglepő módon ilyen India is, ahol a kormány azt várja, hogy 2030-ra a forgalomban csak elektromos autók lesznek. Az biztos, hogy hamarosan egy új korszak köszönt… Tovább »
Hírek
Az elektromos hajtású gépkocsik vásárlásának támogatására szánt tavalyi kétmilliárd forintos keretet nem sikerült elkölteni, ezért ennek idejét meghosszabbítják, és az idén további hárommilliárd forintra lehet majd pályázni.
Hírek
Az eddig csak a fosszilis energiahordozók kitermelése, feldolgozása és értékesítése terén ismert bécsi központú osztrák OMV megtette az első lépést, hogy az elektromos autózás támogatásában is a régió egyik legmeghatározóbb cége lehessen.