A kínai elektromosjármű-ipar (EV) látványos előretörése mögött nem csupán technológiai innováció és gyártási kapacitás áll, hanem egy rendkívül jelentős állami támogatási rendszer is. Ennek egyik leglátványosabb példája a világ legnagyobb EV-akkumulátorgyártója, a CATL –, amely 2024 első hat hónapjában 3,84 milliárd jüan, azaz mintegy 190 milliárd forint állami támogatásban részesült.
e-autózás
Európa legnagyobb villanyautós töltőszövetsége 11 000 töltőponttal jött létre
Európa 4 vezető elektromosautó-töltő cége – az Atlante, az Ionity, a Fastned és az Electra – új szövetséget hozott létre Spark Alliance néven, hogy összehangolják és megosszák hálózataikat -létrehozva az eddigi legnagyobb nyilvános európai e-töltőinfrastruktúrát. Nem kell majd külön applikációkkal vacakolnia az e-autósoknak.
Új paradigmát a zöldpolitikába! (2. rész)
“A zöldpolitika alaptéziseit újra kell gondolni! A következőkben javaslatot teszek arra, hogy a környezetpolitika milyen szabályok mentén gondolkozzon, mik lehetnek a politikai alaptézisei. Az írásom gondolatkísérlet. Nem hiszem, hogy a bölcsek kövének birtokában vagyok, de ahhoz, hogy a szellemi munkát elkezdjük, le kell tenni valamit az asztalra. Egy biztos: fel kell támasztani hamvaiból a zöldpolitikát,…
A német e-autósok harmada visszatért a benzines vagy dízelautóhoz
Miközben az orbáni gazdaságpolitika akkumulátor ökogyarmattá zülleszti le Magyarországot, a reménybeli húzóágazat nem szárnyal. Az idehaza egyre nagyobb súlyú akkumulátoripar teljesítménye teljes mértékben attól függ, hogy milyen a kereslet az e-autókra főleg Németországban.
Villanyautóban kudarcot vallhatott Európa
Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.
Az e-autózás hátulütője
Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.
Az ötkarikás Párizs a fenntarthatóságra és zöld mobilitásra is fókuszál
Még nem ég a világ olimpiai lázban, de az idei nyári párizsi ötkarikás játékok arról biztosan elhíresülnek, hogy a sportolók és a rendezők minimális kibocsátással közlekednek.
Milliárdokkal támogatja a brit kormány a kétirányú töltés fejlesztését
Az Egyesült Királyság kormánya 2023. december 20-án 4,8 millió font értékű finanszírozási csomagot jelentett be, amelyet négy, a V2X technológiával (Vehicle-To-Everything) kapcsolatos projekt közvetlen támogatására fordítanak.
Rossz hír az orbáni akkugyarmatnak
Az elektromos autókkal szembeni nyitottság csökkenésbe váltott az S&P Global Mobility friss felmérése szerint, amiből az is kiderült, hogy a potenciális autóvásárlók ma már nem az alacsony hatótávolságot találják a legnagyobb problémának az elektromos autók kapcsán, hanem azok magasabb árát.
Magyar származású nagyágyút vet be a szennyezők és az autóipar ellen a Fehér Ház
Lehet, hogy még soha nem hallott róla, de ő tereli új mederbe a szennyezés elleni harcot – állítja a róla szóló hosszú portréjában a New York Times Richard Reveszről, aki január óta vezeti Washingtonban a Fehér Ház Információs és Szabályozási Hivatalát (OIRA).