Bucsky Péter gazdasági újságíróval, Fidrich Róbert zöld aktivistával és Várkonyi Gábor autóipari újságíróval az elektromos autózás jövőjéről beszélgetett Pogátsa Zoltán főszerkesztő.
e-autózás
A dízel vagy az elektromos a szennyezőbb?
Az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése helyett a megújuló energiaforrások növelése segítené elő a károsanyag-kibocsátás csökkenését a kieli ifW gazdaságkutató intézet tanulmánya szerint. Ahány kutatás, annyi eredmény.
Áttörés az e-autózásban a 10 perc alatt feltölthető aksi?
Tíz perc alatt feltölthető lítiumion-akkumulátort fejlesztettek ki elektromos autókhoz a Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói, akik a Joule című tudományos folyóiratban mutatták be fejlesztésük eredményét.
Az „új energia járművekhez” új töltőhálózat kell – Kína meglépi
Kínában tényleg komolyan gondolják az elektromos autózást – már több mint 1 millió töltőjük van. Az országban csak augusztusban 9 ezerrel nőtt az elektromos töltőállomások száma.
Mi lesz veled benzinkút?
Napjainkban hatalmas léptekkel változik az üzemanyag-kiskereskedelem. Az elektromos autózás és más alternatív üzemanyagok megjelenése, az új közlekedési formák kialakulása, a kényelmi és személyre szabott szolgáltatások iránti egyre jelentősebb fogyasztói igény olyan trendek, melyek alapjaiban változtatják meg a piaci versenyt és kikényszerítik a jelenlegi üzleti modellek felülvizsgálatát.
Így is zöldít a Toyota
A Toyota 24 ezer szabadalmát teszi szabadon felhasználhatóvá, hogy így ösztönözze a rivális autógyártókat a zöld irányra.
Sokan igényelnek e-autóra állami támogatást
Népszerű az elektromos autók megvásárlását támogató pályázat, az első ütem meghirdetése óta több mint 2000 gépjármű beszerzéséhez kapcsolódó igény érkezett be, minden második esetben már a kifizetés is megtörtént – mondta el Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára.
A villanyautó tényleg kevésbé szennyez?
Gyökeres változást hoz a városi légszennyezettség terén az elektromos autózás. Csakhogy az áram előállítása során is rengeteg káros anyag keletkezik, igaz, nem a belvárosban. Már csak az a kérdés, hogy összességében jobban járunk-e, ha a sűrűn lakott környékektől távol eregetjük bele a levegőbe a környezettudatos közlekedéshez szükséges energia mocskát?