Környezetvédelmi szempontból a kerékpárok világa egyértelműen kenterbe veri a tömegközlekedés vagy az autók használatát, amivel csökkenthetjük a károsanyag-kibocsátás mértékét. Hogy is lehetne másképp, hiszen nincs kipufogófüst és fosszilis energiahasználat!
e-bike
Kompakt, full automata rendszer segítheti az e-bike váltását
Az elektromos kerékpárok sokak számára a szabadság szinonimájává váltak. A különböző kerékpártípusok eltérő használati módra lettek tervezve. A túrakerékpárok, városi bringák vagy a mountain bike változatok mellett hibrid megoldások is választhatóak.
Kötelező lesz e a bukósisak? – Hol tartanak a KRESZ változtatási javaslataink?
A tegnapi KRESZ konferencia zárása után a teljes magyar online médián átfutott a kerékpáros szabályok módosításának híre, nem először. A konferencián a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor is részt vett, aki az alábbi cikkben foglalta össze a lassan 10 éve zajló műhelymunka állomásait, eddigi akadályait és jelenlegi állását.
Bukósisakot fejlesztettek elektromos biciklikhez
Az e-kerékpárok nehezebbek és jóval gyorsabban a hagyományos változatoknál, így egy balesetben nagyobb a komolyabb sérülés kockázata. Az új fejvédőt az elektromos bringák sajátosságait szem előtt tartva tervezték.
Tiszta helyváltoztatás, avagy merre halad a hazai fenntartható közlekedés?
Az autózók 52%-a ugyan még hagyományos autóval közlekedik, de a fennmaradó 48% elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel vagy gyalog. Hogyan áll ma hazánkban az elektromos autózás? Mi az a last mile, és a hatótávpara? Milyen irányba tart a töltőhálózat kiépítése?
Mennyire jobb az elektromos kerékpár a hagyományosnál?
Az elektromos kerékpárok ugyanazokat a jó prioritásokat kínálják, mint a hagyományos kerékpárok, beleértve a költségmegtakarításokat (nincs szükség engedélyre vagy biztosításra), valamint hozzájárulnak az egészséges életmód fenntartásához. Alábbi cikkünkben azt próbáljuk kideríteni, hogy mennyivel előnyösebb egy e-bringa a megszokott kerékpárhoz képest.
Tekerhetnek az e-bringára vágyók a támogatásért
Holnaptól lehet pályázni elektromos kerékpárok kedvezményes vásárlására, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlását támogató kiírásának második körében 2021. január 4. és 8. között várják a pályázatokat.
Mától lehet pályázni az e-bringa támogatásra
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a környezetkímélő közlekedés és az elektromobilitás ösztönzése jegyében összesen 1 milliárd forint támogatást biztosít elektromos rásegítésű kerékpárok megvásárlásához. Az első pályázati időszak november 23-án kezdődik és november 27-én ér véget.
Szeptemberben indul a párizsi agglomeráció e-bérbicikli hálózata
Tízezer kerékpárral szeptemberben nyílik a Párizs környéki Ile-de-France régió elektromos bérbicikli-hálózata, amellyel a francia főváros és környékének 12 millió lakosát próbálják meg arra ösztönözni, hogy kerékpárral járjanak be a fővárosba dolgozni.
A hollandok rákaptak a villanybringára
Virágzik a bicikli-kereskedelem a tulipánok országában, ahol 2018-ban minden eladási rekord megdőlt az emelkedő árak ellenére. Főleg az elektromos biciklik kelendőek, amelyek egyre inkább kiszorítják a hagyományos kerékpárokat a piacról.