Az Európai Bizottság 458 millió euró bírságot szabott ki 15 jelentős autógyártóra, valamint az Európai Autógyártók Szövetségére (ACEA) az életciklusuk végére ért járművek (ELV) újrahasznosításával kapcsolatos, kartellben való több mint 15 éven át tartó részvételük miatt – közölte a brüsszeli testület.
életciklus
Az EU kötelezné a gyártókat a hosszabb életciklusú mobilok készítésére
Az Európai Bizottság új jogszabálytervezetet terjesztett elő, amely a telefonok és táblagépek akkumulátorainak élettartamán és a pótalkatrészek elérhetőségén kívánja javítani.
Csak a gyártóknak jó, hogy 3 év után ki kell dobni a telefont, mégis nehéz változtatni
Ha 4 helyett 8 évig használnánk egy átlagos laptopot, 16 éves távlatban feleződne a számítógép-használatunk karbonlábnyoma, és ez igaz a mindennapjaink során használt elektronikus eszközök jelentős részére az okostelefontól a tableten át a vezeték nélküli fülhallgatóig, de még az elektromos fogkefére is.
Túl gyorsan cserélgetjük a telefonunkat
A mobiltelefonok előállításához ritka nyersanyagokat használnak, a gyártás, a szállítás és a használat pedig jelentős károsanyag-kibocsátással és hulladékkal jár. Éppen ezért aggasztó, hogy aránylag kevés időt töltenek el egy tulajdonosnál: az NMHH kutatása szerint a használt mobiloknak mintegy fele legfeljebb kétéves, 85 % pedig nem idősebb öt évnél.
Változást akar az EU az elemek és akkumulátorok forgalmazásában
Az Európai Bizottság tegnap az elemekre és akkumulátorokra vonatkozó uniós jogi keret korszerűsítését javasolta, amely magában foglalja az ezek minőségével és forgalmazásával kapcsolatos kötelező érvényű követelések bevezetését.
Most akkor mennyire is környezetkárosító a húsgyártás?
15.000 és 200.000 liter közé teszik az egy kg. marhahús előállításához szükséges víz mennyiségét. Hogy jönnek ki ezek a számok, és egyáltalán mennyire megbízhatóak a kalkulációk?
Íme a világ első biológiailag lebomló autója
Ha belegondolunk elsőre nem is biztos, hogy olyan jól hangzik egy lebomló autó, de a mai világban a fenntarthatóság az egyik legfontosabb varázsige, ez a jármű pedig tökéletesen megfelel ennek az elvárásnak. Nem hinné, hogy miből készül.
Életciklus és környezetterhelés
A levegőszennyezés nagy részét az utakon közlekedő gépkocsik okozzák. Ez azonban csupán a környezetterhelés egyik része. A környezetterhelés másik része olyankor keletkezik, amikor a járművel még el sem kezdtünk közlekedni, és akkor, amikor az autónk végleg tönkremegy, és befejezi a pályafutását. Hasonló mondható el számos más műszaki berendezésről, ha elvégezzük az életciklus elemzést.
XI. Életciklus-elemzési konferencia november 22-23.
Az LCA Center – Magyar Életciklus-elemzők Szakmai Egyesülete és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara meghívja Önt az “ÉLETCIKLUS SZEMLÉLET A KÖRFORGÁSOS GAZDASÁGBAN” címmel megrendezésre kerülő XI. Életciklus-elemzési (LCA) szakmai rendezvényre.
VIII életciklus elemzési szakmai konferencia
Ez év decemberében VIII. alkalommal kerül megrendezésre a magyar életciklus elemzők egyesületének (LCA Center) szakmai konferenciája. 2013. december 5-ei esemény helyszíne az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki karának tanácsterme.