Hírek
Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez… Tovább »
Hírek
Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.
Hírek
„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi állapotán.
Hírek
Azt, hogy érdemes-e új utat építeni vagy egy meglévőt kiszélesíteni, alapos elemzés után kell eldönteni. Ennek érdekében ajánlott a közúti beruházásokról előzetes költség-haszon elemzést végezni. Az ilyen elemzések általában az Európai Bizottság vonatkozó útmutatói alapján készülnek. A Levegő Munkacsoport új tanulmánya azonban kimutatta, hogy a jelenlegi uniós útmutatók alkalmazása indokolatlanul sok új útépítéshez vezetett.
Hírek
Kettős árcédulákon mutatja be egy német bolt, hogy az étel árához képest mekkora az előállítás környezetterhelése. Még a biotermékeknél sem alacsony számok jöttek ki.
Hírek
Azt gondolom, hogy a most akut Covid-19-járvány egy csekély és lényegesen könnyebben megoldható probléma az emberiség számára, mint a globális felmelegedés kérdése, ami egy sokkal több emberáldozattal járó és jóval nehezebben megoldható feladat. Ez a járvány ugyanis – ha máshogy nem, akkor az emberi kapcsolatok ideiglenes korlátozásával – kordában tartható, míg a globális felmelegedés megoldására… Tovább »
Hírek
Kb. 500 milliárd forintos kárköltsége van évente a magyarországi utakon futó járművek okozta légszennyezésnek, mely kétharmada a dízelektől ered; a kapcsolódó költségek több mint 90 %-a egészségügyi jellegű. Egy minap publikált jelentés szerint a vizsgált országok között Magyarországon fut arányaiban a legtöbb, az európai kibocsátási normáknak nem megfelelő dízel személyautó.
Hírek
A cigaretta árának tükröznie kellene azt a sok környezeti rombolást, amit a dohányipar okoz, az erdőirtástól kezdve a vízszennyezésig, állítja az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tanulmánya. A kutatás szerint a szektor ökológiai lábnyoma egész országokéhoz hasonlítható.
Hírek
Mennyit ajánlanak fel az emberek környezeti tényezők (például egy erdő vagy egy vizes élőhely) megmentéséért? S hogyan változik ez az érték, ha nem a pénzük, hanem az idejük feláldozását kérjük tőlük az ügyért?
Hírek
Évi 400 milliárdot kaszál a magyar költségvetés a globális szinten is kiemelkedő magyar dohány- és alkohol fogyasztás megadóztatásával. Ez mégsem jó üzlet. Pontosabban nem ezért: az egészségügyben akkor kellene a most beszedett adóknál még sokkal többet fizetni, ha alacsonyak lennének az adók.