Nem az új utak építése a megoldás

2024. november 12.

Hírek

Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez… Tovább »

Villanyautóban kudarcot vallhatott Európa

2024. május 29.

Hírek

Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.

Az „olcsó” tömegközlekedés átka

2024. február 9.

Hírek

„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi állapotán.

Az útépítés, amely nem vezet sehová

2023. február 19.

Hírek

Azt, hogy érdemes-e új utat építeni vagy egy meglévőt kiszélesíteni, alapos elemzés után kell eldönteni. Ennek érdekében ajánlott a közúti beruházásokról előzetes költség-haszon elemzést végezni. Az ilyen elemzések általában az Európai Bizottság vonatkozó útmutatói alapján készülnek. A Levegő Munkacsoport új tanulmánya azonban kimutatta, hogy a jelenlegi uniós útmutatók alkalmazása indokolatlanul sok új útépítéshez vezetett.

Globális felmelegedés: miért nincs valódi megoldás?

2020. május 13.

Hírek

Azt gondolom, hogy a most akut Covid-19-járvány egy csekély és lényegesen könnyebben megoldható probléma az emberiség számára, mint a globális felmelegedés kérdése, ami egy sokkal több emberáldozattal járó és jóval nehezebben megoldható feladat. Ez a járvány ugyanis – ha máshogy nem, akkor az emberi kapcsolatok ideiglenes korlátozásával – kordában tartható, míg a globális felmelegedés megoldására… Tovább »

Brutálisan sokba kerülnek a dízelek Magyarországnak

2019. január 21.

Hírek

Kb. 500 milliárd forintos kárköltsége van évente a magyarországi utakon futó járművek okozta légszennyezésnek, mely kétharmada a dízelektől ered; a kapcsolódó költségek több mint 90 %-a egészségügyi jellegű. Egy minap publikált jelentés szerint a vizsgált országok között Magyarországon fut arányaiban a legtöbb, az európai kibocsátási normáknak nem megfelelő dízel személyautó.

A dohányzás súlyosan károsítja az ön és a bolygó egészségét!

2018. október 8.

Hírek

A cigaretta árának tükröznie kellene azt a sok környezeti rombolást, amit a dohányipar okoz, az erdőirtástól kezdve a vízszennyezésig, állítja az Egészségügyi Világszervezet (WHO) tanulmánya. A kutatás szerint a szektor ökológiai lábnyoma egész országokéhoz hasonlítható.

Neked mennyit ér az egészséges környezet?

2018. február 6.

Hírek

Mennyit ajánlanak fel az emberek környezeti tényezők (például egy erdő vagy egy vizes élőhely) megmentéséért? S hogyan változik ez az érték, ha nem a pénzük, hanem az idejük feláldozását kérjük tőlük az ügyért?

Óriásit keres az állam a dohányon és alkoholon, de megéri?

2017. december 16.

Hírek

Évi 400 milliárdot kaszál a magyar költségvetés a globális szinten is kiemelkedő magyar dohány- és alkohol fogyasztás megadóztatásával. Ez mégsem jó üzlet. Pontosabban nem ezért: az egészségügyben akkor kellene a most beszedett adóknál még sokkal többet fizetni, ha alacsonyak lennének az adók.